کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات نوع و تعرفه خدمت صدور مجوز نماد اعتماد الکترونيکي را با هدف احراز صلاحيت واحدهاي کسب وکار الکترونيک تصويب کرد.
پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات-کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 288 خود با استناد به تبصره ماده واحده قانون تعيين تعرفههاي خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونيکي مصوب سال 93، پيشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت را بررسي و نوع و تعرفه خدمت صدور مجوز نماد اعتماد الکترونيکي را با شناسه 13061566100 سازمان اداري و استخدامي کشور، تصويب کرد.
«مجوز نماد اعتماد الکترونيکي» توسط مرکز توسعه تجارت الکترونيکي و با هدف شناسنامهدار کردن و احراز صلاحيت واحدهاي کسبوکار الکترونيکي، پس از احراز هويت مالک کسبوکار، قانونمندي کسبوکار، صحت کدپستي مکان کسبوکار، رعايت موارد ضروري در بستر الکترونيکي کسبوکار (ارائه پيش فاکتور يا نمايش سبد خريد، کامل و شفاف بودن فرآيند فروش / خريد، امکان ثبت شکايت توسط مشتريان، درج اطلاعات مالک کسبوکار (صاحب امتياز نماد) و نحوه تماس، درج قوانين و مقررات مربوطه و اعلام صريح تبعيت از قواعد حمايتي مصرف کننده مندرج در قانون تجارت الکترونيکي) صادر ميشود.
منظور از کسب وکار الکترونيکي، کسب وکاري است که از طريق آن عرضه، ارائه و يا فروش و خريد کالا يا خدمت در بستر الکترونيکي، با واسطه يا بيواسطه و با استفاده از وسايل ارتباط از راه دور صورت ميپذيرد.
برمبناي اين مصوبه سقف تعرفه صدور و تمديد مجوز نماد اعتماد الکترونيکي، مبلغ يک ميليون و هفتصد و پنجاه هزار ريال تعيين شد.
مجوز نماد اعتماد الکترونيکي، به مدت 2 سال از تاريخ صدور اعتبار خواهد داشت و با درخواست متقاضي به دفعات براي دورههاي دو ساله قابل تمديد خواهد بود.
درهمين حال احراز هويت متقاضيان مجوز نماد اعتماد الکترونيکي، از طريق سامانه شاهکار الزامي است.
مرکز توسعه تجارت الکترونيکي نيز موظف است يک سال پس از ابلاغ اين مصوبه، گزارش عملکرد اجراي اين مصوبه را براي طرح در کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارائه کند.
منبع: مهر