دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در سوال از وزير ارتباطات

نگهبان سلامي: آنتن‌دهي خطوط همراه اول و ايرانسل با مشکل مواجه است

نگهبان سلامي

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷:۰۰


نماينده خواف و رشتخوار با بيان اينکه مشکل آنتن‌دهي خطوط همراه اول و ايرانسل در بسياري از روستاها وجود دارد، گفت: در مراکز استان‌ها هم وضعيت آنتن‌دهي تلفن همراه بهتر نشده است و مشکلات زياد وجود دارد.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات-محمود نگهبان سلامي در جلسه علني امروز مجلس در توضيح سوال خود از وزير ارتباطات درباره علت عدم تحقق موارد مندرج در بند ط ماده 3 قانون وظايف و اختيارات اين وزارتخانه گفت: تسهيل و تسريع دسترسي مخابرات در نقاط دورافتاده و محروم از وظايف وزارت ارتباطات است. انتظار ما اين بود که وزير جوان به جاي دل‌مشغولي به ارائه پيام در توئيتر، اينستاگرام و فضاي مجازي به صورت ميداني در استان‌هاي مختلف کشور به ويژه در شهرستان‌ها و مناطق محروم حضور پيدا کند. ايشان به مراکز استان‌ها سفر داشته اما حضورش در مناطق محروم کمرنگ بوده است.

نگهبان سلامي با بيان اينکه بسياري از مشکلات مردم در حوزه مخابرات رفع نشده است، گفت: مشکلات آنتن‌دهي خطوط همراه اول و ايرانسل وجود دارد. اين کاش به روستاها و مناطق محروم توجه ويژه مي‌شد و امکانات لازم اختصاص پيدا مي‌کرد. آن‌ها به قدر کافي از مشکلات معيشتي رنج مي‌برند پس چه گناهي کردند که از حداقل امکانات ارتباطي هم برخوردار نباشند. وضعيت به گونه‌اي است که در بسياري از روستاها براي مکالمات، مجبورند تلفن ثابت خود را به سقف خانه آويزان کنند تا ارتباط برقرار شود يا اينکه به پشت‌بام براي صحبت و تلفن همراه بروند.

اين عضو مجمع نمايندگان استان خراسان رضوي با بيان اينکه بسياري از روستاها بعد از تبديل شدن به شهرستان هم با توسعه مخابراتي روبرو نبوده‌اند، گفت: وضعيت آنتن‌دهي تلفن همراه در مراکز استان‌ها بهتر نشده است که اين مشکلاتي را بوجود آورده است. در حوزه خدمات مخابراتي و پست بانک هم در دو سال اخير پيشرفت چنداني نداشتيم به طوري که نيروهاي مخابراتي و کارگزاران مخابرات در حالت بلاتکليفي و بي‌انگيزگي هستند. مردم انتظارات بيشتري براي ارتباط اينترنت با سرعت بيشتر هستند اما شاهديم که در بسياري از روستاها کارهاي اينترنتي تعطيل شده است.

نگهبان سلامي با انتقاد از عدم راه‌اندازي دولت الکترونيک در روستاها گفت: انتظار ما اين است که وزير وارد فاز عملياتي شود. ما در روستاها پست بانک را راه‌اندازي کرديم اما بسياري از روستاها ITM ندارند، حتي مجبورند يارانه‌شان را از دستگاه‌هاي موجود در شهرها دريافت کنند.

وي در پايان گفت: عليرغم تأکيد برنامه ششم براي آموزش الکترونيک اين اتفاق رخ نداده است. اکنون به دليل عدم توسعه زيرساخت‌هاي مخابراتي و به دنبال آن عدم ايجاد اشتغال شاهد مهاجرت روستاييان هستيم.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو