جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

علاوه بر پيامک‌هاي بانکي

کارمزد خدمات الکترونيکي بانک‌ها افزايش مي‌يابد

تلفن همراه - پيامک

سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸:۰۰


برخي بانک‌ها اقدام به افزايش کارمزد ارسال پيامک به مشتريان خود کرده‌اند و گفته مي‌شود که ساير کارمزدهاي خدمات الکترونيک بانک‌ها نيز در آينده نزديک افزايش خواهد يافت.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات- برخي بانک‌ها از امروز به دنبال افزايش هزينه ارسال پيامک به مشتريان خود هستند که در اين زمينه اطلاع‌رساني پيامکي را به مشتريان خود آغاز کرده‌اند.

بر اين اساس قرار است کارمزد هزينه ارسال پيامک‌هاي بانکي به مشتريان از 10 هزار تومان به 12 هزار تومان افزايش يابد و کارمزد ارسال پيامک براي تراکنش‌هاي زير 30 هزار تومان نيز 20 هزار تومان بوده که گفته مي‌شود، اين رقم نيز افزايش خواهد يافت.

با توجه به اينکه اين موضوع به طور رسمي از سوي بانک مرکزي اعلام نشده، به نظر مي‌رسد که بانک‌ها حداقل به طور غير رسمي با بانک مرکزي براي افزايش کارمزد اين پيامک‌ها به توافق رسيده باشند.

موضوع افزايش کارمزد خدمات بانکي در شوراي هماهنگي بانک‌ها مطرح شده و اين شورا نيز آن را تصويب کرده و منتظر تأييد بانک مرکزي براي اجرا هستند.

به نظر مي‌رسد که کارمزد ساير خدمات الکترونيک بانک‌ها نيز طي هفته‌هاي آتي افزايش پيدا کند که البته گفته مي‌شود اين موضوع در انتظار تأييد رئيس‌کل بانک مرکزي است.

چندي پيش مسئولان بانکي جلسه‌اي در بانک مرکزي در خصوص کارمزد خدمات الکترونيک بانک‌ها داشته‌اند که اين گمان مي‌رود که افزايش کارمزدها از توافقات حاصل از آن جلسه باشد.

در اين جلسه، موضوع کارمزد خدمات الکترونيک بانک‌ها مطرح شده که مسئولان مربوطه در بانک مرکزي قيمت تمام شده‌اي را براي اين خدمات محاسبه کرده‌اند و گفته مي‌شود که جدولي در اين خصوص تهيه شده که در انتظار تأييد رئيس‌کل بانک مرکزي است.

البته تغيير در نرخ کارمزدها نياز به تأييد شوراي پول و اعتبار دارد، اما تصميم در برخي از اين موارد به رئيس‌کل بانک مرکزي داده شده است.

بر اساس قانون حداکثر ميزان دريافت کارمزد براي خدمات بانکي بايد برابر با قيمت تمام‌شده خدمات باشد که بانک‌ها مدت زيادي است که نسبت به فاصله محسوس بين قيمت تمام‌شده خدمات و کارمزدها انتقاد دارند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو