یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آذري جهرمي در نشست با اعضاي فراکسيون ولايي مجلس:

ملاک ما از شبکه ملي اطلاعات، مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي است

جهرمي

سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه تامين محتواي شبکه ملي اطلاعات به عهده اين وزارتخانه نيست، گفت: مسوولان مربوط در شوراي عالي فضاي مجازي هرچه تصويب کنند، ملاک ما براي معرفي شبکه ملي اطلاعات است.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات- محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در نشست با اعضاي فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس شوراي اسلامي درباره تعريف شبکه ملي اطلاعات، گفت: برداشت‌هاي مختلفي از شبکه ملي اطلاعات وجود دارد اما مسوولان مربوط در شوراي عالي فضاي مجازي هرچه تصويب کنند، ملاک براي معرفي شبکه ملي اطلاعات است که مطابق سند مصوب شوراي فضاي مجازي عمل مي‌شود.

 

وي افزود: شبکه ملي اطلاعات، زيرساخت فضاي مجازي کشور است و وزارتخانه اينجانب فقط مسووليت تامين همين زيرساخت را دارد و محتوا به عهده وزارت ارتباطات نيست. ما ابتدا سند الزام تامين زيرساخت شبکه ملي اطلاعات را تهيه و در شوراي فضاي مجازي به تصويب رسانديم و آنچه که به عهده ما بوده، سند تصويب شده است که ما مطابق همان سند عمل مي کنيم اما در لايه محتوي سندي نداريم.
آذري جهرمي با بيان اينکه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات شرايط فعلي را با شرايط مطلوب سند، تطبيق داده و در جهت آماده سازي شرايط اقدام کرده است، اظهار کرد: آنچه که بنده و معاونان اينجانب گزارش مي‌دهند که چه درصدي از پيشرفت داشته‌ايم، بر همين مبناست و اگر ما ادعا مي کنيم 80 درصد پيشرفت داشته ايم، براساس اين اقدامات است و هر مرجع و منبعي مي‌خواهد ارزيابي کند در خدمت هستيم. هر آنچه که مرکز ملي فضاي مجازي از اجرا را تاييد کند، ما هم موافقيم. 
وزير ارتباطات با اشاره به اينکه آينده جهان در فضاي مجازي است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامي ده سال قبل به اهميت آن پي‌برده بودند و تاکيد فرمودند و پيش بيني هاي لازم را کردند. اما تکليف ما در اين زمينه تامين زيرساخت ها و نه همه شبکه ملي اطلاعات است. شبکه ملي اطلاعات فقط زيرساخت نيست بلکه محتوا از وظايف ساير دستگاه هاست چراکه محتوا مربوط به حوزه‌هاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي، آموزشي، تربيتي و غيره است.
وي راه حل مديريت فضاي مجازي در آينده را شبکه ملي اطلاعات عنوان کرد و افزود: وزير ارتباطات فقط مسوول زيرساخت آن است و ما فقط امکانات زيرساختي را فراهم مي‌کنيم و اگر موضوعات آموزشي، جرايم، حمل و نقل و غيره وارد فضاي مجازي شد، وزير ارتباطات مسوول آن نيست.
آذري جهرمي همچنين در مورد پيام رسان ها گفت: مسايل مربوط به تلگرام، قبل از صدور حکم قضايي در برخي دستگاه ها اين بود که پوسته‌هاي تلگرام را بياورند و تلگرام را حذف کنند. بعد از صدور حکم قضايي قرار بر اين شد که پيامرسان‌هاي داخلي تقويت شوند. بنده هميشه مخالف اين بودم که پوسته هاي تلگرام در کنار پيام رسان‌هاي داخلي باشد ولي بنده مجري مصوبات شوراي فضاي مجازي هستم. تقويت و حمايت از پيام رسانه هاي داخلي محور فعاليت‌هاي ماست.
منبع: خانه ملت

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو