یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

با تبلت‌هاي گوگل خداحافظي کنيد

تلفن همراه - تبلت

شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱:۰۰


گوگل به تازگي اعلام کرده است که ديگر قصد ادامه توليد هيچ تبلتي را نخواهد داشت.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات- چندي پيش بود که بسياري از کارشناسان از احتمال ضعيف شدن بازارهاي مربوط به فروش و عرضه تبلت در جهان خبر داده و سخن گفتند؛ آن زمان کمتر کسي باور مي‌کرد تبلت‌ها که در چند سال اخير يکي از اصلي‌ترين دستگاه‌هاي محبوب و موردنياز کاربران و علاقمندان به محصولات تکنولوژي به شمار مي‌رفتند، ديگر خريدار نداشته باشند و شرکت‌هاي توليدکننده آنها نيز تصميم بگيرند توليد آنها را لغو و متوقف اعلام کنند.

حالا بر اساس گزارش‌هاي منتشره در وب سايت بيزينس اينسايدر به نظر مي‌رسد که تعبير اين دسته از کارشناسان به واقعيت پيوسته و شرکت گوگل به تازگي با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرده است که ديگر قصد ندارد تبلت پيکسل اسيلت (Pixel Slate) را که در سال گذشته در کنار گوشي‌هاي پيکسل 3 و پيکسل 3 ايکس ال منتشر و عرضه شده بود، توليد کند. اين شرکت همچنين اعلام کرده است که پروژه توسعه و توليد نسل بعدي تبلت‌هاي خود را متوقف کرده است.

به عقيده بسياري از کارشناسان فعال در حوزه فناوري، به نظر مي‌رسد که گوگل در عوض تصميم گرفته است که به توسعه سخت افزارهاي مربوط به سيستم عامل کروم او اس (Chrome OS ) که در لپ تاپ‌هاي پيکسل بوک مورد استفاده قرار خواهند گرفت، بپردازد.

کارشناساني که پيش‌تر از احتمال ضعيف شدن بازار فروش تبلت در جهان خبر داده بودند، علت اين کاهش استقبال کاربران از تبلت را بزرگ شدن اندازه صفحه نمايش گوشي‌هاي هوشمند نام برده و اعلام کرده بودند. بنا بر گفته‌هاي آنها، طبيعي ست که وقتي صفحه نمايش گوشي‌هاي هوشمند کاربران از قبل بسيار بزرگ‌تر شده است، نياز آنها به تبلت کمتر خواهد شد و در صورت تمايل به کار با نرم افزارهاي پيچيده‌تر و کارهاي بيشتر، از لپ تاپ‌هاي مبتني بر سيستم عامل ويندوز استفاده خواهند کرد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو