شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

در کميسيون اقتصادي دولت صورت گرفت

موافقت با نرخ صادراتي برق براي بيت‌کوين

بيت کوين

یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷:۰۰


معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي از موافقت با نرخ صادراتي برق براي استخراج ارز مجازي و بيت‌کوين در کميسيون اقتصادي دولت خبر داد.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات - همايون حائري در حاشيه مراسم رونمايي از طرح روشنا در جمع خبرنگاران با تاکيد بر اين‌که امسال براي تامين برق کشور با مشکل مواجه نبوديم، گفت: در سال جاري با برنامه 098 که از سال گذشته آغاز شد و با پايش و اندازه‌گيري ميزان مصرف برق مشکل خاصي در تامين برق وجود نداشت و اميدواريم مديريت مصرف نهادينه شود.

وي با بيان اين‌که سال گذشته با مديريت مصرف 2000 مگاوات در پيک بار صرفه‌جويي صورت گرفت، اظهار کرد: براي تامين اين 2000 مگاوات بايد يک نيروگاه 3000 مگاواتي تاسيس مي‌شد.

به گفته معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي امسال 3000 مگاوات در مصرف صرفه‌جويي صورت گرفت.

تصويب نرخ صادراتي برق براي بيت‌کوين

حائري در ادامه با اشاره به موضوع استخراج ارز مجازي و بيت‌کوين در کشور گفت: آن چيزي که براي وزارت نيرو مهم است، بحث قيمت استخراج ارز مجازي است. دستگاه‌هاي ماينر انرژي زيادي مصرف مي‌کنند و استهلاک بالايي دارند.

وي ادامه داد: براي ارز مجازي نرخ صادراتي در کميسيون اقتصادي دولت تصويب و مطرح شده و در انتظار تصويب هيات دولت است. البته نرخ صادراتي بنا به پارامترهاي مختلفي از جمله قيمت سوخت در خليج فارس متفاوت است اما تغييرات آن بالا نيست.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با تاکيد بر اين‌که هر فردي که مي‌خواهد از دستگاه‌هاي استخراج ارز مجازي استفاده کند، بايد مجوز بگيرد، گفت: هر فعالي که مجوز نداشته باشد، برقي که مصرف مي‌کند، غيرمجاز است.

3000 مگاوات به توليد برق کشور اضافه شد

حائري با اشاره به اينکه قرار بود 5200 مگاوات به توليد برق کشور اضافه شود، گفت: به 3000 مگاوات آن تاکنون دست يافته‌ايم.

مبنع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو