شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قابليت شارژ بي‌سيم در کدام گوشي‌ها وجود دارد؟

شارژ بي‌سيم

دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱:۰۰


قابليت شارژ بي‌سيم يکي از جديدترين فناوري‌هاي به‌کاررفته در گوشي‌هاي هوشمند پرچمدار و جديد است که به نظر مي‌رسد از استقبال بي‌نظيري نيز از سوي کاربران برخوردار خواهد شد.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات- قابليت شارژ بي‌سيم يکي از آن دسته قابليت‌هاي جديد و منحصر بفردي است که بسياري از شرکت‌هاي تکنولوژي همچون اپل درتلاشند باتوسعه و ارائه هرچه سريعتر آن ، تغيير و تحولات جديدي را در عرصه گوشي‌هاي هوشمند و شارژ محصولات الکترونيکي ايجاد کنند.

حالا در گزارشي که در وب سايت zendure آمده است ، به گوشي هاي هوشمندي که تا ماه مه 2019 ميلادي به قابليت شارژ وايرلس يا بي سيم موسوم به Qi Wireless Charging مجهز شده اند، اشاره شده است تا کاربران و علاقمندان از مدل هاي موجود و کنوني در بازارهاي بين المللي براي خريداري و استفاده از قابليت مذکور در گوشي هاي هوشمند مطلع شوند .

در زير به مرور و معرفي برخي از مدل گوشي هاي هوشمندي که به اين قابليت تجهيز شده اند، خواهيم پرداخت:

1. اپل: آيفون 8 ، آيفون 8 پلاس ، آيفون 10 ( ايکس)

2. سامسونگ: گلکسي اس 9 ، گلکسي اس 9 پلاس ، گلکسي نوت 5 ، گلکسي نوت 8 ، گلکسي اس 8 ، گلکسي 8 پلاس ، گلکسي اس 7 ، گلکسي اس 7 اکتيو ، گلکسي اس 7 اج ، گلکسي اس 6 ، گلکسي اس 6 اج

3. ال جي : وي 30 ، جي6، جي4، جي3

4. گوگل: نکسوس 4 ، 5 ، 6 و 7

5. بلک بري: پريو، زد 30

6. موتورولا: درويد مکس، درويد ميني ، دروي توربو ، درويد توربو2 ، موتو ايکس فورس

7. نوکيا : 735، 830 ، 920 ، 928 ، 929، آيکون ، 930 ، 1520

8. ايسوس: پدفون اس

فناوري شارژ بي‌سيم يا (Qi) يک رابط استاندارد توسعه يافته توسط کنسرسيوم شارژ بي‌سيم براي انتقال قدرت الکتريکي القايي تا فواصل 4 سانتي‌متر (1.6 اينچ) است.

اين سيستم شامل يک پد انتقال قدرت و يک گيرنده سازگار در يک دستگاه قابل‌حمل است. براي استفاده از اين سيستم، دستگاه تلفن همراه در بالاي پد انتقال قدرت قرار مي‌گيرد، که آن را از طريق القاي الکترو مغناطيسي شارژ مي‌کند.

دستگاه‌هاي گوشي همراهي که از اين استاندارد استفاده مي‌کنند اين امکان را به کاربران مي دهند تا بدون نياز به کابل شارژ و اتصال آن به گوشي ، دستگاه خود را بر روي يک پد مخصوص قرار دهند تا آن در سريع ترين زمان ممکن شارژ شود.

کنسرسيوم شارژ بي‌سيم در سال 2008 ميلادي تاسيس شد و يک همکاري عضويت-آزاد از شرکت‌هاي آسيايي، اروپايي و آمريکايي در صنايع توليدي مختلف است. هدف آن‌ها ايجاد يک استاندارد جهاني براي تکنولوژي شارژ القايي است.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو