یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرين آمار ترابردپذيري اعلام شد

چند ايراني اپراتور موبايل خود را عوض کردند؟

اپراتورها

دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹:۰۰


از ابتداي طرح ترابردپذيري شماره‌ها، يک ميليون و ??? هزار و ??? ترابرد خروجي موفق انجام شده است.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات - طرح ترابردپذيري شماره‌ها (MNP) اين امکان را فراهم مي‌کند که مشترکان با حفظ شماره خود بتوانند اپراتور ارائه‌دهنده خدمات خود را عوض کنند. اين طرح در طول سال‌هاي گذشته که پيشنهاد اجرايي شدن آن مطرح شده بود، درگير اما و اگرهايي بود، در نهايت از سال 95 اجرايي شد. در ماه‌هاي ابتدايي اجراي طرح ترابردپذيري اشکالاتي وجود داشت اما با برگزاري جلسات کنترل پروژه با حضور نمايندگان اپراتورها، پيمانکار و ناظر، عملکرد سيستم بررسي شده و با اعمال نظارت و پايش مداوم پروژه، اشکالات موجود شناسايي، پيگيري و حل شد.

احراز نشدن هويت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره، رعايت نکردن ترابرد نظير به نظير مانند درخواست ترابرد سيم‌کارت دائمي به اعتباري و بالعکس، فعال نبودن سيم‌کارت، فعال‌بودن کمتر از سه ماه سيم‌کارت شماره مورد درخواست براي ترابرد و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اوليه صادر شده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سيم‌کارت‌هاي دائمي مي‌تواند از دلايل رد درخواست ترابرد باشد.

طبق آمار ارائه‌شده توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، آخرين آمار ترابردپذيري حاکي از آن است که از زمان شروع پروژه تاکنون، يک ميليون و 175 هزار و 843 ترابرد خروجي موفق انجام شده است.

ترابردهاي انجام‌شده از اپراتور همراه اول به ايرانسل 488 هزار و 777 مورد و به اپراتور رايتل، 20 هزار و 609 مورد بوده است. ترابردهاي انجام‌شده از اپراتور ايرانسل به اپراتور همراه اول، 521 هزار و 52 مورد و به اپراتور رايتل، 29 هزار و 818 مورد بوده است. ترابردهاي انجام‌شده از اپراتور رايتل به همراه اول، 52 هزار و 119 مورد و به اپراتور رايتل، 63 هزار و 348 مورد بوده است.

البته بايد در نظر داشت تنها تعداد تراز،ملاک اول بودن يک اپراتور در ترابرد نيست. موارد ديگري از جمله کيفيت، تعداد تخلفات، سرعت ترابرد و تجربه کاربري هم وجود دارد و بعضي از اين پارامترها به نحوه ارائه سرويس برمي‌گردد. ممکن است يک اپراتور در يک مدت زمان، سرويس خاصي ارائه دهد که در آن زمان مشترک به اپراتور ترابرد کند و بعد بخواهد به اپراتور مبدا خود برگردد؛ اين دليل نمي‌شود اپراتوري که از آن بازگشته، سرويس نامناسبي داشته و يا اپراتوري که الان انتخاب کرده سرويسش مناسب است.

در هر حال، براي اجراي اين طرح لازم است که در گام اول مشترک از طريق مراجعه به سايت يا مراجعه حضوري به دفاتر خدماتي اپراتوري که قصد دارد به آن مهاجرت کند، فرم درخواست را تکميل و به عبارتي براي اجراي اين طرح ثبت نام کند. پس از آن در صورتي که فرد از شرايط لازم برخوردار باشد از طريق يک پيامک تأييد ثبت نام او به اطلاعش خواهد رسيد.

هم‌چنين پيش از اجراي طرح ترابردپذيري لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اوليه فعاليت داشته باشد. از سوي ديگر امکان تغيير اپراتورها تنها دو بار در سال ميسر است و پس از اين تغييرات هزينه تمامي سرويس‌ها، تماس و پيامک مطابق با اپراتوري که به آن ترابرد شده محاسبه خواهد شد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو