شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مديرعامل يک پيام رسان بومي:

وزارت ارتباطات سرور تخصيص يافته به پيام رسان هاي بومي را پس گرفت

مهدي انجيدني

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳:۰۰


مديرعامل پيام رسان بومي «گپ» با تاکيد بر اينکه حمايتي از اين پيام رسان به عنوان شبکه بومي منتخب انجام نشد، گفت: وزارت ارتباطات 10 سرور تخصيص داده شده به ما را پس گرفت.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات - مهدي انجيدني در مورد آخرين وضعيت فعاليت اين پيام‌رسان گفت: هدف «گپ» با داشتن بيش از 3 ميليون کاربر فعال، ارائه زيرساخت هاي مناسب به تمامي ارائه دهندگان کسب و کار است و بر اين اساس پوشش نيازهاي خدمات اجتماعي کسب و کارهاي بزرگ و سازمانها در طرح تجاري ما قرار دارد.

وي درباره ميزان تحقق حمايت هاي دولتي از پيام رسان بومي «گپ» به عنوان يکي از پيام رسانهاي منتخب اعلام شده از سوي مرکز ملي فضاي مجازي گفت: 5 گيگ اينترنت حمايتي داريم و 5 ميليارد تومان وام وجوه اداره شده از وزارت ارتباطات دريافت کرديم که البته هر شرکتي که متقاضي اين وام باشد مي تواند اين مبلغ را از محل وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات دريافت کند و فقط مراحل تخصيص وام براي ما کوتاه‌تر بود. علاوه بر اين، 10 سرور به ما تخصيص داده شد که بعدها پس گرفتند.

انجيدني در مورد دسترسي به مرکز ملي تبادل اطلاعات دولت (GSB ) که قرار بود براي شبکه هاي پيام رسان قابل دسترسي باشد، گفت: GSB دولت فقط براي دسترسي به سامانه شاهکار که براي احراز هويت کاربران به کار گرفته مي شود، براي ما باز شده است. اين در حالي است که ارائه اين سرويس از سوي دولت هزينه بر است و ما آن را به صورت رايگان عرضه مي‌کنيم .

وي افزود: خدمات دولت الکترونيک هم که قرار بود از درگاه پيام رسان هاي بومي ارائه شود طي جلسه‌اي اعلام شد که ديگر اين سرويس قابل ارائه نخواهد بود. به همين دليل ما به صورت مستقيم وارد مذاکره با سازمان ها براي دريافت خدمات عمومي و دولتي شده‌ايم. براي مثال اکنون طي هماهنگي با شهرداري امکان پرداخت هزينه بليت مترو در «گپ» فراهم شده است.

مديرعامل پيام رسان «گپ» با اشاره به خدماتي که براي کسب و کارها روي اين پيام رسانها قابل ارائه است، گفت: «گپ» دريافت خدمات سازماني اجتماعي کاملا رايگان را براي سازمان ها فراهم مي کند و از طريق آن سازمان مي تواند امکانات و پنلي را براي نيروهاي خود فراهم کند. براي مثال نسل جديد خدمات امداد و نجات مبتني بر مکان با همکاري هلال احمر روي اين شبکه ارائه شده است.

وي درباره خواسته پيام رسان هاي داخلي از دولت، گفت: منطقي است که وقتي شبکه تلفن همراه در کشور وجود دارد، مسئولان از سيم کارت خارجي استفاده نکنند، بر اين اساس انتظار اين است که مسئولان حداقل در کارهاي خودشان نيز از زيرساخت ارتباطي داخلي استفاده کنند. اما متاسفانه ما يکي از معدود کشورهايي هستيم که دولتمردان ما از زيرساخت ارتباطي خارجي استفاده مي کنند.

منبع : مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو