جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کدام اپليکيشن‌ها رکورد دانلود را شکستند؟

اپليکيشن

دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹:۰۰


اپليکيشن هاي واتس‌اپ، فيس‌بوک مسنجر و تيک‌تاک توانسته‌اند در نخستين فصل سال جاري ميلادي بيشترين ميزان دانلود را در پلت‌فرم فروشگاههاي موبايلي به خود اختصاص دهند.

پايگاه خبري فناوري  اطلاعات وارتباطات - بر اساس نموداري که به‌تازگي موسسه تحقيقاتي و آماري سنسور تاور منتشر کرده است، مي‌توان دريافت که اپليکيشن‌هاي واتس‌اپ، فيس‌بوک مسنجر و تيک‌تاک موفق شده‌اند در صدر جدول پرطرفدارترين اپليکيشن‌هاي دانلود شده در فروشگاههاي آنلاين و اينترنتي همچون گوگل پلي‌استور و اپ استور اپل بايستند و از ساير رقباي خود پيشي بگيرند.

با نگاهي اجمالي به نمودار بالا، آمار دانلود دو اپليکيشن واتس‌اپ و فيس‌بوک مسنجر که هر دو از برنامه‌هاي توسعه داده شده توسط زيرمجموعه‌هاي شرکت آمريکايي فيس‌بوک به شمار مي‌روند، از مرز 200 ميليون بار دانلود نيز عبور کرده است.

همچنين رنگ سبز که به دانلود در پلت‌فرم گوگل پلي استور تعلق دارد، بالغ بر 80 درصد ميزان دانلودهاي کاربران را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است اين درحاليست که ميزان اندکي از دانلودها از فروشگاههاي مذکور به پلت‌فرم اپ‌استور اپل مربوط مي شود.

بعد از واتس‌اپ، فيس‌بوک مسنجر و تيک تاک، اپليکيشن‌هايي نظير فيس‌بوک، اينستاگرام، شيرايت(Share It)، يوتيوب، لايک ويدئو، نتفليکس، اسنپ‌چت، اسپاتيفاي، مرورگر اينترنتي ‌UC browser، بيوگو، هات‌استار، يوتيوب موزيک، پيکس‌آرت فوتو استوديو، ام‌ايکس پلير، اوبر، توييتر و آمازون موفق شده‌اند به ترتيب عنوان پرطرفدارترين اپليکيشن‌هاي دانلود شده در پلتفرم‌هاي پلي‌استور و اپ استور را از آن خود کنند.

اين آمارها نشان مي‌دهد که هر پنج اپليکيشن نخست در سه ماهه نخست سال 2019 همان اپليکيشن‌هاي پرطرفدار در آخرين فصل از سال 2018 ميلادي بوده و هيچ تغييري از اين لحاظ براي دانلود اپليکيشن‌ها رخ نداده است.

اين آمارها که به سه ماهه نخست سال 2019 ميلادي تعلق دارد، نشان مي‌دهد که کاربران تمايل بيشتري براي دانلود، دريافت و نصب اپليکيشن‌هاي پيام‌رسان و شبکه‌هاي اجتماعي دارند.

ترتيب اپليکيشن‌هاي موبايلي با آمار بيشترين دانلود در فروشگاه اپ‌استور اپل اندکي با مجموع پلت‌فرم‌ها و پلي‌استور متفاوت است به گونه‌اي که کاربران محصولات اپل نظير گوشي‌هاي آيفون و تبلت‌هاي آي‌پد در سه ماهه نخست سال جاري ميلادي بيشترين دانلود را براي برنامه‌هاي تيک‌تاک، يوتيوب و اينستاگرام به ثبت رسانده‌اند اين در حاليست که ترتيب آن در پلي‌استور تقريبا شمابه مجموع هر دو پلتفرم است.

طبق نمودار زير، اپليکيشن تيک‌تاک براي پنجمين فصل متوالي عنوان نخست در دانلود اپليکيشن‌هاي اپ استور را به خود اختصاص داده است. يوتيوب نيز براي دومين فصل پياپي در مقام دوم جاي گرفته است اين در حاليست که توييتر با 11.7 ميليون دانلود در رتبه شانزدهم اين رده‌بندي قرار گرفته است.

 

 

طبق اين اين نمودار که در وب سايت sensortower آمده است، از پرطرفدارترين اپليکيشن‌هاي دانلود شده در اپ استور اپل مي‌توان به ترتيب به تيک‌تاک، يوتيوب، اينستاگرام، واتس‌اپ، فيس‌بوک مسنجر، فيس‌بوک، نتفليکس، گوگل‌مپس، استادي گريت نيشن، جيميل، اسپاتيفاي، توتيائو، گوگل‌کروم، اسنپ‌چت، پيکس‌آرت فوتو استوديو، توييتر، پينترست، آمازون، آي‌کيوآي و اوبر اشاره کرد.  

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو