جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پيام‌رسان اندرويد جايگزين SMS مي‌شود؟

پيام‌رسان اندرويد

جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹:۰۰


به نظر مي‌رسد که اپليکيشن پيام‌رسان اختصاصي گوگل از اين پس بر روي گوشي‌هاي سامسونگ به صورت پيش‌فرض نصب خواهد شد و در اختيار کاربران قرار خواهد گرفت.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات - به تازگي يکي از کارشناسان فعال در حوزه فناوري در شبکه اجتماعي Reddit خبر جديدي را فاش کرده که سر و صداي زيادي را در فضاي مجازي به راه انداخته است. وي که سابقه افشاي اطلاعات مربوط به گوشي‌هاي سامسونگ و برخي ديگر از برنامه‌هاي مربوط به گوشي‌هاي مبتني بر سيستم عامل اندرويد را دارد، در اين خبر عنوان کرده است که با همکاري سامسونگ و گوگل، از اين پس بر روي گوشيهاي اين برند کرهاي اپليکيشن پيام‌رسان اختصاصي گوگل يعني اندرويد مسيجز (android messeges) به صورت پيش‌فرض نصب شده و در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

همانطور که در گوشي‌هاي آيفون، برنامه پيام‌رسان اختصاصي اپل به منظور ارتباط بهتر و راحت تر کاربران وجود دارد، حالا به نظر مي رسد که سازندگان گوشي‌هاي اندرويدي نيز قصد دارند به منظور تسهيل استفاده کاربران از پيام رسان ها، اين قابليت را در اختيار آنها قرار دهند.

در واقعيت اين برنامه که از سيستم RCS استفاده مي‌کند، جايگزين مناسبي براي سيستم‌هاي مخابراتي پيام رسان SMS است که به کاربران امکانات مختلفي همچون ايجاد گروه، مشاهده گزارش تحويل پيام و همچنين دريافت اعلان براي رسيدن پاسخ مخاطب را مي‌دهد.

البته موانع متعددي نيز براي برقراري و راه‌اندازي اين امکان وجود دارد و ان قوانين و مقررات متفاوتي است که کشورهاي مختلف همچون فرانسه و انگلستان براي استفاده از سيستم (Rich Communication Services (RCS وضع کرده‌اند. 

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو