دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلکام 45 روز ديگر برگزار مي‌شود

تلکام

یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره شائبه‌هايي که درباره برگزار نشدن نمايشگاه تلکام مطرح شده بود، گفت: با توجه به کاهش بازديد عمومي از نمايشگاه تلکام، پيشنهاد شد که تلکام را ?? روز ديگر به جاي نمايشگاهي براي حضور عمومي، با فضايي براي گفت‌وگو بين شرکت‌هاي توليدکننده، اپراتورها، حاکميت و دانشگاه‌ها برگزار کنيم و حتما برگزار مي‌شود.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات وارتباطات - محمدجواد آذري جهرمي در حاشيه ديدار از شتاب‌دهنده کودک‌آنلاين، با اشاره به اخبار منتشر شده درباره برگزار نشدن نمايشگاه تلکام به دليل عدم حضور وزارت ارتباطات، اظهار کرد: در چهار سال اخير وضعيت بازديدهاي عمومي مردم از تلکام رو به کاهش بوده وجنس ارتباطاتي که برقرار مي‌شود نيز بيشتر ارتباطات شرکت‌ها با يکديگر است. نمايشگاه تلکام يکي از کليدي‌ترين نمايشگاه‌هايي است که در کشور داريم و دستاورد تلکام بخش بزرگي از فعاليت ما را پوشش مي‌دهد و ما نيز بايد در آن حضور پررنگ داشته باشيم.

وي ادامه داد: با وجود اين همکاران ما در سازمان تنظيم مقررات، ارتباطات زيرساخت و پست مطرح کردند که ما به جاي اينکه تلکام را همچون نمايشگاه الکامپ براي بازديد عموم برگزار کنيم، فضايي براي تبادل نظر و گفت‌وگو براي شرکت‌هاي توليدکننده نرم‌افزار، سخت افزار و مصرف‌کننده‌ها که اپراتورها هستند، حاکميت و دانشگاه‌ها ترتيب دهيم که همچون نمايشگاه‌هاي ظرفيت با هم گفت‌وگو کنند. با اين روش هم مديريت هزينه‌ها بهتر خواهد بود و هم فيزيک کار به شکل درست پيش مي‌رود و نتيجه بهتري حاصل خواهد شد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خاطرنشان کرد: پيشنهاد اين بود که اين نمايشگاه با وقفه 45 روزه برگزار شود و سنديکاي مخابرات و انجمن توليدکنندگان هم اين ديدگاه را قبول داشتند و اپراتورها نيز براي پيش رفتن در اين چارچوب اعلام آمادگي کردند. بنابراين برگزاري تلکام به شيوه جديد و با حضور وزارت ارتباطات به قوت خود باقي است. البته گلايه دوستان ما در وزارت صمت نيز به‌جاست، زيرا تلکام يک نمايشگاه تقويم‌دار است و آن‌ها در حال برنامه‌ريزي هستند. بنابراين مجموعه سازمان تنظيم مقررات و تصميم‌گيران بايد سريع‌تر عمل مي‌کردند، اما اطمينان داشته باشيد اين نمايشگاه با قدرت و جديت برگزار مي‌شود.

ارتباطات اربعين نسبت به سال گذشته بهبود يافته

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اقدامات انجام‌ شده براي اربعين اظهار کرد: بيشترين نقاط ضعف و اشکال در ارتباط‌رساني به زائران اربعين، مربوط به خاک عراق است و با وجود اينکه اپراتورهاي عراقي زحمت زيادي براي تأمين ارتباطات مي‌کشند، اما ممکن است به دليل تعدد جمعيت، با مشکلاتي مواجه باشيم. اتفاقي که در ايام اربعين همه ساله شاهد آن هستيم، اين است که به دليل جمعيت بسيار زياد، مدت زمان کم و فضاي محدود، پوشش ارتباطي اين رويداد، سخت بوده و مهندسي خاصي را مي‌طلبد.

جهرمي با بيان اينکه همکاران ما هفته گذشته عراق بودند و از وضعيت ارتباطي در اين کشور بازديد کردند، گفت: برآورد مي‌شود که ظرفيت ارتباطات اپراتورهاي عراقي در مسير راهپيمايي زائران نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش داشته، البته ممکن است امسال با جمعيتي بيشتر از سال گذشته مواجه باشيم و ارتباطات با حالت ايده‌آل فاصله داشته باشد.

وي ادامه داد: در اين زمينه مساعدت خود را با اپراتورهاي عراقي افزايش مي‌دهيم و از تلاش اپراتورهاي عراقي براي بهبود ارتباطات قدرداني مي‌کنيم. اميدواريم وضعيت ارتباطات نسبت به سال گذشته در مرزهاي زميني خودمان به سمت عراق بيشتر باشد و در تلاش هستيم اين ارتباطات را ارتقاء دهيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خاطرنشان کرد: در مرزهاي منتهي به عراق، سرويس واي‌فاي اينترنت فعال بوده و خدمات ارتباطي که لازم است، به شکل کامل فراهم شده و شاهد وضعيت خوبي در مرز کشور هستيم. تمام مسير راهپيمايي زائران در داخل کشور تا لب مرز به اينترنت نسل سوم و چهارم متصل است و لب مرز نيز ارتباطات واي‌فاي براي کاربران فعال شده است. در آن طرف مرز و در مسير راهپيمايي زائران به دليل اشباع ظرفيت ممکن است با برخي اختلالات روبرو شويم که تلاش مي‌کنيم که آن را با ظرفيت‌سازي رفع کنيم.

جهرمي همچنين در پاسخ به سوالي درباره مسائل مربوط به حواشي مديرعامل رايتل اشاره کرد و گفت: در رابطه با اظهارنظرها چيزي نشنيده‌ام اما اگر مطلبي درباره اين وجود دارد، حتما آن را از دستگاه‌هاي نظارتي پيگيري کنند.

اگر ايده‌پرداز وس هستم، دوست دارم تعطيلش کنم

جهرمي همچنين در پاسخ به اين سوال که عده‌اي مي‌گويند شما خودتان ايده "وس" را راه‌اندازي کرديد و حالا قصد داريد به آن پايان بدهيد، گفت: چيزي که شما مي‌گوييد مستندي ندارد. اگر سندي وجود دارد که مي‌گويد ايده‌پرداز خدمات ارزش افزوده من هستم، ارائه دهيد. البته اشکالي ندارد اگر مي‌گويند من ايده‌پرداز وس هستم، دوست دارم آن را تعطيل کنم. بگذاريد فردا بگويند جهرمي شاخ دارد، جهرمي آدم مي‌خورد، با هواپيما رفته است يا جهرمي مي‌خواهد رئيس‌جمهوري شود. اما از حق‌الناسي که به گردن من است، کوتاه نمي‌آيم.

وي ادامه داد: فعالان بخش ارزش افزوده براي کارشان از نهادهاي مختلف مجوز دريافت کرده‌اند. تمامي فعاليت‌هاي‌شان نيز غيرقانوني نيست اما نحوه درآمدزايي‌شان غيرقانوني است. اولين چيزي که از سازمان تنظيم مقررات خواستم، اين بود که براي پايان دادن به وس شفاف‌سازي کنند و حتما ليست شرکت‌ها و آن بخش از فعاليت‌هاي‌شان که از راه نادرست دريافت مي‌شود را منتشر کنند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره برخي نحوه‌هاي درآمدزايي نادرست، توضيح داد: خدمات ارزش افزوده در حال حاضر براي اينکه برخي شرکت‌ها پرداخت خدماتي‌شان را از طريق اپراتورها انجام بدهند، مثلا شرکتي اپليکيشن مي‌فروشد، پولش را از طريق اپراتورها جمع‌آوري مي‌کند، براي اين که در نظام بانکي شيوه راحتي براي جمع‌آوري پول ندارد، برخي‌ اين را جزو خدمات ارزش افزوده دسته‌بندي مي‌کنند اما براي ما اينطور نيست. اين‌ها بايد شفاف شوند چرا که در فضاي غبارآلود نمي‌توان تصميم گرفت.

جهرمي ادامه داد: برخي از مراحل قانوني بايد براي تعطيل کردن اين‌ها طي شود، ما الان در حال ارزيابي هستيم و هر قدر در اين ارزيابي پيش مي‌رويم، بيشتر مصمم مي‌شويم که اين خدمات را تعطيل کنيم. ستاره 800 مربع يکي از راه‌هايي است که مي‌توان از اين روش‌هاي نادرست جلوگيري کرد اما هنوز هم به صورت کامل تعطيل نشده‌اند.

وي با ذکر يک مثال از خدمات ارزش افزوده اظهار کرد: اپراتور اول کشور ما سه سال قبل حامي استقلال و پرسپوليس بوده است. سه سال است که فعاليت اسپانسري به اتمام رسيده اما هنوز نزديک ماهي 2 ميليارد تومان از اپراتور به حساب باشگاه‌هاي فوتبال مي‌آيد، در حاليکه سرشماره 3090 تمام شده است. من نمي‌توانم فرداي قيامت در يک وجب گوري بخوابم که حقوق مردم گردنم باشد. حالا هر روز شروع کنند به فحش دادن به من.

مبنع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو