پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون فناوري و نوآوري وزير ارتباطات تاکيد کرد:

ضرورت توسعه حضور شرکت هاي ICT ايران در بازار افغانستان

ستار هاشمي

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸:۰۰


معاون فناوري و نوآوري وزير ارتباطات با اشاره به رشد 6 و چهار دهم درصدي بخش ICT در شرايط سخت اقتصادي، اين رشد را نشان از توانمندي اين بخش ارزيابي کرد.

پايگاه خبري فناوري اطلاعات و ارتباطات- ستار هاشمي معاون فناوري و نوآوري وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در نشست همدلي و هم افزايي توسعه فناوري ICT در افغانستان با اشاره به مزيت هاي رقابتي در اين کشور همسايه، گفت: در بازار افغانستان قيمت مناسب يک مزيت رقابتي براي حضور ايران در اين کشور است.

وي امکان ويژه سازي محصولات را يکي ديگر از مزيت هاي حضور شرکت هاي ايراني در افغانستان بيان کرد و افزود: نزديکي ديني، فرهنگي و زباني از مهم ترين مزيت هايي است که براي شرکت هاي ايراني حاضر در افغانستان وجود دارد.

معاون فناوري و نوآوري وزير ارتباطات که در جمع مديران شرکت هاي فعال در بازار ICT افغانستان سخن مي گفت با اشاره به اينکه نبايد توقع مالي و تصدي گري از دولت و وزارت ارتباطات وجود داشته باشد، تاکيد کرد: ما به عنوان وزارت ارتباطات براي تسهيل حضور شرکت هاي ايراني در کشورهاي مختلف مي توانيم به عنوان پلي بين دولت ها عمل کنيم.

هاشمي با اشاره به برگزاري موفق نمايشگاه ICT افغانستان و حضور شرکت هاي ايراني بعد از اين نمايشگاه در افغانستان، گفت: اين شرکت ها نقاط کانوني هستند و نبايد به همين ميزان بسنده شود چرا که ادامه کار و توسعه آنها بسيار مهم تر از شروع آن است.

وي از شرکت هاي حاضر در بازار افغانستان خواست که بستري را براي حضور شرکت هاي ديگرايراني در اين کشور فرآهم کنند.

معاون فناوري و نوآوري وزير ارتباطات در بخش ديگري از سخنان خود به شرايط سخت اقتصادي در کشور اشاره کرد و گفت: در اين شرايط اقتصادي، در بخش ICT  و IT  شاهد رشد 6.4 درصدي بوديم که نشان مي دهد توانمندي و امکان رقابت در کسب و کارهاي اين حوزه را در دنيا  داريم و بايد از اين فرصت استفاده بهينه کنيم.

 

سفير افغانستان در ايران:

شرکت هاي ايراني به انجام پروژه هاي بزرگ ICT فکر کنند

سفير افغانستان

همچنين در ادامه اين نشست عبدالغفور ليوال سفير افغانستان در ايران نيز در سخناني با تاکيد به اينکه افغانستان بر اساس برنامه اي تدوين شده در حال نوسازي زيرساخت ها و ترويجIT و ICT در اين کشور است، گفت: نسل جديد در افغانستان با تکنولوژي زندگي مي کند و با توجه به اينکه 60 تا 65 درصد جمعيت افغانستان را جوانان تشکيل مي دهند اين خود يک فرصت براي سرمايه گذاري در اين حوزه است.

وي با اشاره به اينکه ديجيتالي کردن تمام امور در افغانستان از اولويت هاي اين کشور است، افزود: براي اين کار تا بتوانيم  نياز به سرمايه گذاري داريم و براي سرمايه گذاران ايراني نيز اولويت قائل هستيم. 

سفير افغانستان از شرکت هاي فعال در اين کشور خواست که همزمان با انجام پروژه هاي کوتاه مدت، به پروژه هاي بلندمدت و بزرگ مشترک در حوزه ICT فکر کنند و تصريح کرد که مسوولان افغانستاني نيز از اين پروژه ها استقبال و حمايت مي کنند.

بر اساس اين گزارش، نشست همدلي و هم افزايي توسعه فناوري IT و ICT در افغانستان با حضور مديران وزارت ارتباطات، مديران شرکت هاي فعال در بازار افغانستان، مسوولان اتاق بازرگاني و سازمان نظام صنفي رايانه اي براي هم افزايي و توسعه حضور در بازار ICT افغانستان در وزارت ارتباطات برگزار شد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو