جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به هيات رئيسه مجلس تقديم مي‌شود

طرح دو فوريتي الزام دسترسي به خدمات اينترنت

کاربران اينترنت

سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵:۰۰


يک عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از تهيه طرح دو فوريتي الزام دسترسي به خدمات اينترنت خبر داد و گفت که اين طرح امروز تقديم هيات رئيسه مجلس خواهد شد.

تيک نيوز- سيد حميده زرآبادي در اين باره گفت: در ماده واحده  طرح الزام دسترسي به خدمات اينترنت آمده است که اعمال هرگونه قطع و يا مسئوليت استفاده از خدمات مبتني بر بستر اينترنت ( اعم از داخلي و بين‌المللي) تحت هر عنوان بدون مجوز مجلس ممنوع است و مقررات اين حکم عطف به ماسبق مي‌شود.

به گفته وي در تبصره 1 ماده واحده اين طرح آمده است: دولت صرفا در شرايط اضطرار با مصوبه شوراي عالي امنيت ملي مي‌تواند پس از اطلاع رساني عمومي مدت زمان محدوديت دسترسي به برخي از خدمات مبتني بر بستر اينترنت ( اعم از داخلي و بين‌المللي ) محدوديت را اعمال کند.

وي گفت: در تبصره 2 ماده واحده اين طرح آمده است: محدوديت دسترسي به خدمات مبتني بر بستر اينترنت ( اعم از داخلي و بين‌المللي) براي دستگاههاي اجرايي موضوع ماده 5 قانون مديريت خدمات کشوري، دانشگاهها و مراکز پژوهشي شرکت ها و موسسات خصوصي حتي در شرايط اضطرار اعمال نخواهد شد.

زرآبادي با بيان اين که هرگونه اختلال در اينترنت کشور، علاوه بر خسارت‌هاي مادي، خسارتهاي غير قابل محاسبه و عميقي را بر پيکره نظام تحميل مي‌کند، مهاجرت افراد نخبه، بي اعتمادي و ناامني براي سرمايه گذاري، نااميدي و بي انگيزگي نيروي انساني براي راه اندازي کسب و کارهاي دانش بنيان، قطع و همکاري شرکت‌هاي خارجي و بي اعتمادي نسبت به شرکت‌هاي ايراني را از جمله اين خسارت‌ها عنوان کرد.

اين عضو کميسيون صنايع مجلس گفت: الزام دسترسي به خدمات اينترنت امروز به قيددو فوريت تقديم هيات رئيسه مجلس خواهد شد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو