سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

کدام ماسک مناسب هواي آلوده است؟

ماسک

دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰:۰۰


تردد گسترده خودروها، اتوبوس‌ها و موتورسيکلت‌ها در سطح کلان‌شهرها، ميزان آلودگي هوا را به حد هشدار رسانده است.

تيک نيوز- بنابر اعلام ايمن ياب، نتيجه اوليه و مستقيم اين آلودگي‌ها، بيماري‌هاي تنفسي و ريوي و افزايش آمار ابتلا به انواع سرطان مي‌باشد. در روزهاي سرد سال و با بروز پديده وارونگي، هواي آلوده به سطوح بالاتر نمي‌رود و مانند کلاهي بر سر شهر مانده و بازهم مشکلات تنفسي و زيست‌محيطي بيشتر و بيشتر مي‌شود.

در اين شرايط، تنها گزينه موجود براي شهروندان استفاده از ماسک تنفسي است تا بلکه بتوانند هوايي پاکتر و سالم‌تر به ريه‌ها برسانند؛ اما چه نوعي ماسکي و با چه مشخصاتي؟ آيا ماسک‌هاي شيميايي جنگي که تمام‌ صورت را مي‌پوشانند براي اين منظور مناسب‌اند؟ آيا امکان استفاده از اين نوع ماسک‌ها در سطح شهر و در انظار پرسشگر مردم کوچه و بازار وجود دارد؟

به‌طور خلاصه بهترين و موجه‌ترين گزينه براي اين منظور، ماسک سوپاپ دار يا به‌اصطلاح برخي کاربران ماسک فيلتر دار است که هم کوچک و کم‌حجم است و هم کاربري ساده‌اي دارد. اين محصول صرفاً براي تصفيه ذرات ريز معلق در هوا و ريز گردها طراحي‌ شده است. جهت مشخص کردن توان فيلتراسيون، آنها را با پارامتري تحت عنوان Filtering Facepiece يا FFP مي‌سنجند و مشخصاً با FFP1 يا FFP2 يا FFP3.

در اين راستا و جهت روشن‌سازي کلي‌تر و دقيق‌تر مطلب، يادداشتي تحت عنوان ماسک مناسب آلودگي هوا در وبلاگ فروشگاه ايمن ياب منتشر کرده‌ايم که به‌تفصيل به تشريح انواع ماسک‌هاي تنفسي و تفاوت‌هاي موجود مي‌پردازد. در ادامه از شما دعوت مي‌کنيم که اين مطلب را مطالعه بفرماييد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو