جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رمز دوم پيامکي اجرايي شد

کارت بانکي

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱:۰۰


رمز دوم پوياي پيامکي در برخي از درگاه‌هاي پرداخت اينترنتي اجرايي شد.

تيک نيوز- بانک مرکزي در روزهاي اخير اعلام کرده بود که رمز دوم پويا از طريق پيامک از روز گذشته (سه‌شنبه) اجرايي مي‌شود و بر همين اساس بررسي ها نشان مي‌دهد که اين طرح در حال حاضر براي برخي از درگاه‌هاي پرداخت عملياتي شده است.

پيش‌تر بانک مرکزي اعلام کرده بود که مشتريان بانکي‌ در زمان انجام پرداخت‌ها و خريدهاي اينترنتي، مي‌توانند درخواست خود را براي دريافت پيامکي رمز پويا به بانک صادرکننده کارت خود ارسال کنند.

بر اساس آن‌چه اعلام شده اين طرح به صورت مرحله‌اي اجرا شده و در هر مرحله تعدادي از بانک‌ها و موسسات اعتباري تا پايان دي‌ماه جاري به طرح اضافه مي‌شوند.


در اين طرح با اضافه شدن دکمه "درخواست رمز پويا" به درگاه‌هاي پرداخت اينترنتي و برنامک‌هاي پرداخت، اين امکان فراهم شده که مشتريان، رمز دوم پوياي خود را از طريق پيامک دريافت کنند.

البته با توجه به اينکه دريافت رمز پويا از طريق پيامک منوط به ارائه تائيديه شماره تلفن همراه به بانک مربوطه است، مشتريان بانک‌ها بايد براي اطلاع از نحوه ارائه اين تائيديه، از سه راه خودپرداز، اينترنت بانک يا مراجعه به شعبه اقدام کنند.

مکانيزم عمل رمز دوم پيامکي به اين صورت است که مشتريان بانکي پس از ورود به درگاه پرداخت اينترنتي روي دکمه درخواست رمز پويا کليک مي‌کنند و با اين اقدام رمز دوم پويا از سوي بانک صادرکننده کارت آن‌ها، به شماره خطي که از قبل توسط مشتري تاييد شده، ارسال مي‌شود.

رمزهاي پويا داراي 120 ثانيه اعتبار و يک بار مصرف هستند و در صورت يک بار استفاده از آن‌ها باطل مي‌شوند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو