چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پياده‌سازي الکساي بومي براي رتبه‌بندي دقيق وب‌سايت‌ها

الکسا

یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹:۰۰


گروهي از محققان پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات سامانه‌اي براي رتبه‌بندي سايت‌ها ارائه کردند.

تيک نيوز- عمار بزرگوار از محققان اين طرح گفت: در پروژه اجرا شده اقدام به راه‌اندازي سامانه‌اي براي رتبه‌بندي وب‌سايت‌ها بر اساس لاگ شبکه و سيستم شده است.

وي با بيان اينکه اين رتبه‌بندي بر اساس ميزان محبوبيت سايت‌ها است، اظهار کرد: در سايت راه اندازي شده علاوه بر معرفي 5 سايت برتر، 500 سايت برتر شبکه ايران نيز قابل دسترسي است.

بزرگوار ادامه داد: در اين سامانه علاوه بر رتبه‌بندي، تحليل‌هاي دقيق‌تري از هر وب سايت ارائه مي‌شود تا صاحبان هر وب‌سايت بتوانند وضعيت خود را با سايت‌هاي رقيب مقايسه کنند و با اتخاذ استراتژي‌هايي بتوانند وب سايت خود را براي بازار هدف ارتقا دهند.

محقق اين طرح با بيان اينکه در اين رتبه‌بندي درصد رشد و ارتقاي هر سايت نيز قابل مشاهده است، خاطر نشان کرد: در اين رتبه‌بندي داده‌هايي ارائه مي‌شود که بر اساس آن مي‌توان تشخيص داد که سايت‌هايي که داراي رتبه‌هاي بالايي هستند، چه تصميماتي اتخاذ کرده‌اند.

بزرگوار اعلام تعداد کاربران را از ديگر خدمات اين سامانه نام برد و يادآور شد: اين رتبه بندي بر اساس الگوريتم‌هاي بيگ‌ديتا به دست مي‌آيد؛ به اين معنا که کلاسترهاي بيگ ديتا پردازش‌ مي‌شوند و بر اساس معيارهاي روزانه، ماهيانه و ميانگين آنها، به وب‌سايت‌ها امتياز داده مي‌شود و مشخص مي‌شود که وب سايت چه رتبه‌اي دريافت کرده است.

وي با تاکيد بر اينکه اين طرح شبيه الکسا است، اظهار کرد: البته کار رتبه‌بندي الکسا بر اساس تخمين است؛ اما در اين طرح رتبه بندي دقيق و بر اساس الگوريتم‌هاي بيگ ديتا انجام خواهد شد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو