پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

با وجود مشکل کرونا

صنعت اپراتوری در آسیا و اقیانوسیه، به سرمایه‌گذاری خود ادامه می‎دهد.

۵g

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶:۲۵


طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۹، حدود ۲.۸ میلیارد کاربر تلفن همراه به صورت سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی در آسیا و اقیانوسیه وجود دارند که می‌توان گفت این میزان، حدود ۶۶ درصد تمام کاربران سیم کارت‌های دائمی و اعتباری در دنیا محسوب می‌شود.

تیک نیوز- همچنین باید اضافه کرد که 500 میلیون کاربر، تنها از سال 2014 تا سال 2019 به این عدد اضافه شده‌اند. به همین خاطر، بنا بر اخبار به دست آمده، اپراتور‌های تلفن همراه قصد دارند تا از سال 2020 تا 2025، سرمایه‌گذاری عظیمی بالغ بر 400 میلیارد دلار را بر روی صنعت اپراتوری انجام دهند. البته لازم به ذکر است که بر اساس برنامه بودجه، بنا است تا 331 میلیارد دلار آن تنها بر روی بازار 5G، یعنی سریعترین اینترنت تلفن همراه، سرمایه‌گذاری شود.

رشد منطقه ای اینترنت همراه سیم کارت های دائمی و اعتباری
رشد ارتباطات به صنعت اپراتوری کمک می‌کند تا یک منطقه به رشد اقتصادی و اجتماعی سریع‌تری دست پیدا کند. پیش بینی می‌شود تا در شش سال آینده، بیش از 663 میلیون نفر در آسیا و اقیانوسیه، برای اولین بار از اینترنت تلفن همراه به صورت سیم کارت دائمی یا سیم کارت اعتباری استفاده کنند و به همین خاطر، سرمایه‌گذاری در این بخش، بسیار حیاتی خواهد بود تا بتوان ارزانترین شارژ اینترنت را برای سریعترین اینترنت تلفن همراه فراهم نمود.

صنعت اپراتوری و 5G در دوران کرونا
یکی از فعالان توسعه 5G در آسیا افزود که شیوع کرونا باعث شد تا بیش از پیش به لزوم استفاده از ساختار ارتباطی بسیار سریع و ارتباط آن با اکوسیستم دیجیتال پی ببریم. از این رو باید با سرمایه‌گذرای بسیار وسیع و همچنین قدرتمند، هرچه سریع‌تر آسیا و اقیانوسیه را تبدیل به اولین زادگاه اینترنت 5G کنیم و امکان شارژ اینترنت پر سرعت را در این منطقه فراگیر نماییم.
بر اساس آمار، پیش بینی می‌شود که در اواخر سال 2025، بیش از نیمی از کاربران اینترنت تلفن همراه سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری، در محدوده آسیا و اقیانوسیه حضور داشته باشند. این یعنی تا 5 سال آینده، حدود 266 کاربر جدید آسیا و اقیانوسیه، به کاربران اینترنت تلفن همراه اضافه خواهد شد و تعداد این کاربران را به جمع کلی سه میلیارد نفر خواهد رساند و این یعنی تعداد افراد بیشتری به شارژ اینترنت پرسرعت نیاز خواهند داشت. افزایش کاربران اینترنت تلفن همراه و همچنین شیوع ویروس کرونا به علاوه حضور اکثر این کاربران در منطقه آسیا و اقیانوسیه، باعث شده تا بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش صنعت اپراتوری، داخل همین محدوده جغرافیایی اتفاق بیافتد.

تاثیرات اینترنت پرسرعت و پیش بینی آینده بازار
سرمایه‌گذاران و طراحان این شبکه اینترنت امید دارند تا پس از پشت سر گذاشتن این بحران اقتصادی و مشکلاتی که برای سلامت بشریت به وجود آمده است، سریعترین اینترنت تلفن همراه یعنی 5G و توسعه ارتباطات بتوانند به رفع کاستی‌های ایجاد شده و مشکلاتی که مردم درگیر آن هستند، کمک شایان توجهی کنند. اینترنت 5G سریعترین اینترنت تلفن همراه خواهد بود و همین مساله می‌تواند به انجام امور دورکاری کمک زیادی نماید. همچنین لازم به ذکر است که اینترنت 5G بر روی انواع سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی فعال خواهد بود و هیچ ارتباطی به نوع سیم کارت نخواهد داشت و دارندگان سیم کارت‌ اعتباری نیز می‌توانند با شارژ اینترنت پرسرعت، از سریعترین اینترنت تلفن همراه در جهان، بهره‌مند شوند و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک، شاهد حضور 5G در ایران نیز باشیم . تا آنزمان ميتوانيم از بسته هاي اينترنتي نسل چهارم سامانتل بعنوان اولين FULL MVNO ايران، با بيشترين سرعت و قيمت کمتر استفاده کنيم.

منبع: GSMA

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو