سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴ واقعیت درباره رشد اپلیکشین های موبایلی در جهان

اپلیکیشن

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵:۲۸


بنابر داده‌های آماری در سال ۲۰۲۰، مردم این روزها اپ‌های بیشتری را دانلود می‌کنند، با سرعت بیشتری نسبت به گذشته با اپ‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و زمان‌ بیشتری در شبانه روز را صرف این اپلیکیشن ها می‌کنند.

تیک نیوز- این گزارش به بررسی تکامل بازار اپ‌های تلفن همراه در بیش از پنج سال پرداخته‌ است. این گزارش به سفارش شرکت فیس بوک تهیه شده است.
سطح رشد اپ‌های تلفن همراه، بسیار چشمگیر بوده است، یا حداقل می‌توان اینطور بیان کرد که هم اکنون مصرف‌کنندگان به طور میانگین بیش از یک‌چهارم زندگی کاری‌شان را به اپ‌ها اختصاص داده‌اند. با افزایش میزان بلوغ بازار اپ‌های تلفن همراه و نیز تعداد مطالعات موردی انجام‌شده، سال 2020 تا الان به لحاظ آماری نسبت به سال‌های پیشین، در رتبه نخست رشد قرار گرفته است. این بازار هرگز تا این حد با گستردگی مواجه نبوده است. در واقع، سطح رقابت آن‌قدر افزایش یافته، به طوری‌که هم اکنون اپ‌های برتر نسبت به پنج سال گذشته، سهم کوچکی از بازار را در اختیار دارند. اپ‌های جدید، به سرعت بر محبوبیت و مقبولیت‌شان افزوده می‌شود. امروزه اپ‌های بیشتری به یک میلیون کاربر فعال ماهانه دست پیدا می‌کنند و سریع‌تر به یک میلیون دانلود می‌رسند. در سال 2020 هر شخص به طور میانگین بیش از 100 اپ و در سال 2019، یک کاربر 93 اپ روی تلفن همراهش نصب کرده است و ماهانه از 41 مورد از آن‌ها استفاده میکند؛ این اعداد به ترتیب در سال 2015، 85 و 35 بوده است. در ادامه به تعدادی از نکات جالب‌توجه از این گزارش اشاره می‌کنیم؛ این اطلاعات بیانگر ترندهای اپ‌های تلفن همراه در سراسر جهان هستند.

واقعیت شماره یک – کاربران این روزها اپ‌های بیشتری دانلود می‌کنند و زمان بیشتری را برای تعامل با اپ‌ها صرف می‌کنند. این مسئله نمایانگر کل زمان گذرانده‌شده ناشی از افزایش تعداد کل کاربران و زمان‌ گذرانده‌شده روزانه توسط هر کاربر است. در سال 2019، کاربران روزانه به طور میانگین 3.1 ساعت از وقت‌شان را در اپ‌ها گذراندند؛ در مقایسه با 2.1 ساعتِ پنج سال گذشته.

واقعیت شماره دو – اپ های تازه وارد امکان رقابت پیدا کرده اند: داده‌ها نشان می‌دهد که بازار اپ‌های تلفن همراه با تازه‌واردان برخورد دوستانه‌ای دارد. سالانه تعدادی از تازه‌واردان به فهرست 100 اپ‌ دارای بیشترین دانلود اضافه می‌شوند؛ اپ‌هایی که سال گذشته‌اش در این فهرست هیچ جایگاهی نداشتند. در سال 2019، 35 مورد از 100 اپ برتر از تازه‌واردان بودند؛ در سال 2016 این تعداد 27 بود.  این گزارش می افزاید یک اپ که به‌تازگی منتشرشده –اگر پتانسیلش را داشته باشد- معمولاً می‌تواند در کوتاه‌مدت به موفقیت دست پیدا کند. بیش از 60 درصد از اپ‌ها در اولین شش‌ماهه پس از انتشارشان موفق می‌شوند به فهرست 30 اپ برتر دسته‌بندی‌شان دسترسی پیدا کنند.

واقعیت شماره سه – بازار اپ‌های تلفن همراه بسیار متنوع شده است. در بین 100 اپ برتر، انواع شرکت‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف حضور دارند. گستردگی در دسته‌بندی‌ اپ‌ها به این واقعیت نسبت داده می‌شود که کاربران نسبت به گذشته با دانلود و استفاده از اپ‌ها به طرق مختلف، عادت کرده اند. رشد در دسته‌‎بندی‌های متفاوت بیانگر این است که کاربران مستمراً به دنبال اپ‌های جدید با کاربردهای متفاوت هستند.

واقعیت شماره چهار -کاربران وقت کمتری را در محبوب‌ترین اپ‌ها می‌گذرانند و بیشتر با اپ‌های با سطح محبوبیت کمتر، تعامل می‌کنند. اکنون در مقایسه با گذشته، 30 اپ برتر نسبت کمتری از زمان گذرانده‌شده را به خود اختصاص داد‌ه‌اند و این مسئله نشان می‌دهد که کاربران در حال تقویت تعامل‌شان با اپ‌های غیربرتر هستند. این گزارش بیان میکند که این روند در سال 2020 بعد از افزایش مشارکت کاربران در اپ‌ها به علت شیوع ویروس کووید-19 همچنان برقرار است.

ایران نیز از این قاعده مستثنا نبوده و زمان صرف شده برای اپلیکیشن‌های موبایلی در ایران نیز افزایش چشمگیری داشته است. یکی از مهمترین مسائل برای گیمرهای موبایلی و سایر افرادی که زمان زیادی را صرف برنامه‌های موبایلی می‌کنند، داشتن پرسرعت ترین و در عین حال اینترنت ارزان است. از آنجایی که سامانتل اولین FULL MVNO ایران، از آغاز توجه ویژه‌ای به نوآوری داشته است، خدمات خود را به کمک اپلیکیشن سامانتل من به راحتی در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

منبع آماری: search engine journal

 
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو