یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

توليدکنندگان ضد بدافزارهاي بومي حمايت مي شوند

ويروس

دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴:۰۰


مرکز مديريت امداد و هماهنگي عمليات رخدادهاي رايانه اي سازمان فناوري اطلاعات ايران، توليدکنندگان ضد بدافزارهاي بومي را مورد حمايت قرار مي دهد.

وايمکس نيوز - به گزارش خبرنگار ما امنيت شبکه هاي رايانه اي و سامانه هاي نرم افزاري موضوع جديدي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات نيست اما دغدغه اي تازه براي کاربران اين حوزه به شمار مي آيد.
امروزه همگام با پيشرفت فناوري هاي ارتباطي و گسترش شبکه هاي رايانه اي، امنيت فضاي تبادل اطلاعات به يکي از دغدغه هاي اصلي کاربران اين حوزه تبديل شده است به همين دليل و از آنجايي که آسيب پذيري سيستم هاي اطلاعاتي در کشور ما به دليل آشنا نبودن با برخي ابزارها و روش هاي هک و ويروس هاي الکترونيکي به مراتب بيش از ديگر کشورها است مرکز مديريت امداد و هماهنگي رخدادهاي رايانه اي – ماهر- سامانه گروهي هاني نت يا تله بدافزار را براي تحليل و آناليز حملات رايانه اي در سطح شبکه ملي اينترنت تشکيل داده که تمامي مراکز استان هاي کشور را تحت پوشش قرار دهد براين اساس اين مرکز از تمامي توليدکنندگان ضد بدافزارهاي بومي حمايت به عمل مي آورد.
براساس پيش بيني هاي انجام شده تله بدافزار که يک سيستم شبيه سازي شده قابل نفوذ است تا پايان امسال 400 نقطه کشور را تحت پوشش قرار مي دهد و جذب افراد نفوذگر و ثبت روش نفوذ آنها و يا جمع آوري بدافزارهايي که به وسيله رايانه هاي آلوده ديگر ارسال مي شوند از جمله اهداف آن محسوب مي شود.
در اين راستا آگاهي و اطلاعاتي که از راه اندازي و توسعه شبکه تله بدافزار به دست مي آيد بسيار حائز اهميت است به اين معني که با استفاده از اطلاعات جمع آوري شده مي توان با آخرين روش هاي به کار برده شده براي سوء استفاده از آسيب پذيري ها و روش هاي نفوذ در شبکه ها آشنا شد و با پردازش ديتاهاي جمع آوري شده مي توان اطلاعاتي را در مورد ماهيت بدافزار و منابع تهديد کننده آن به دست آورد.

شناسايي آدرس هاي اينترنتي آلوده به بدافزار در سطح کشور و اعلان هشدار براي رفع آلودگي به سازمان ها و شرکت هاي دارنده آدرس هاي مذکور، تهيه دستورالعمل ها و راهکارهاي پاکسازي بدافزارها با بيشترين ميزان گستره آلودگي و برگزاري دوره هاي آموزشي مقابله با بدافزار از ديگر خدماتي است که از سوي مرکز ماهر ارايه مي شود.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو