یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴

50 درصد مصرف‌کنندگان خاورمیانه در پی خرید رایانه‌ لوحی هستند

خاورميانه

سه شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷:۰۰


بر پایه‌ گزارش تازه‌ گروه تحقیقاتی جفریز(Jefferies) حدود نیمی از ساکنان خاورمیانه و آفریقا به شدت در پی خرید رایانه‌ لوحی(تبلت) هستند و فروش آن در این مناطق رشد چشمگیری داشته است.

وایمکس نیوز - برای مثال سامسونگ در سال 2010 رایانه‌ لوحی گالاکسی تب(GALAXY Tab) را عرضه کرد و در عرض سه ماه بیش از یک میلیون دستگاه از آن را فروخت که 10 درصد آن مربوط به خلیج فارس بود.

واسط کاربری سبکتر، عمر بیشتر باتری، قیمت مناسب، کارکرد عالی و حمل‌پذیری مطلوب سبب شده است تا این رایانه‌ها از جایگاه مطلوبی برخوردار شوند. وبگردی، پست‌الکترونیکی، پیام‌رسانی فوری، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های ساده حدود 75 درصد کاربری این رایانه‌ها را تشکیل می‌دهد.

طبق بررسی این گروه بیشترین مالکیت و تمایل به خرید رایانه‌های لوحی در گروه سنی 25 تا 44 سال به چشم می‌خورد.

این در حالی است که طبق گزارش جدید گروه مورگان استانلی(Morgan Stanley) شمار فروش رایانه‌های لوحی در سال 2012 به 100 میلیون دستگاه می‌رسد و پیشتازی همچنان از آن سامسونگ است.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو