شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

در صورت به کارگیری وایمکس توسط اپراتورهای موبایل؛

سرعت انتقال داده از شبکه 3G فراتر می‌رود

تزئيني

جمعه ۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵:۰۰


با توجه به اینکه در پروانه اپراتورهای وایمکس اجازه ارایه سرویس تنها به صورت ثابت داده شده نه متحرک، کاربران از بهره‌مندی این سرویس در زمان حرکت و قابلیت‌هایی که در آن زمان می‌توان از وایمکس دریافت کرد بی‌بهره می‌مانند و این جای تاسف است که با وجود اینکه چند سال دیرتر فناوری‌های نوین وارد کشور می‌شود ولی حتی در آن زمان هم سرویس به صورت ناقص ارایه می‌شود.<BR>

وایمکس نیوز - ابراهیم امینی، یک فعال اینترنتی در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: وایمکس سیستم ارتباطی و دیجیتالی تبادل پرسرعت اطلاعات به‌صورت بی‌سیم است که جایگزینی مناسب برای شبکه‌های سیمی نواحی شهری محسوب می‌شود و امکان دستیابی بی‌سیم به باند پهن را فراهم می‌سازد اما هم اکنون این سرویس هم به صورت ناقص به مردم ارایه می‌شود.
این کارشناس افزود: یکی از مواردی که درباره وایمکس مطرح شده این است که فناوری‌ وایمکس مکمل بقیه فناوری‌ها است و اگر توسط اپراتورهای موبایل استفاده شود باعث خواهد ‌شد به جای فناوری‌ موجود در موبایل از فناوری‌ پیشرفته‌تری استفاده ‌شود که حتی از 3G هم فراتر می‌رود، در نتیجه مبادلات داده‌ها سریع‌تر در فناوری‌ موبایل وارد می‌شود.
امینی بیان کرد: هزینه اندک توسعه و نگهداری، مودم کوچک و قابل حمل، عدم تداخل امواج، امنیت بالای شبکه از جمله ویژگی های وایمکس محسوب می‌شود.
وی افزود: وایمکس نخستین فناوری‌ بی‌سیم باند وسیع پذیرفته شده از نظر جهانی است که اساسا براساس ساختار تمام IP طراحی شده و سرعتی فراتر از 10 مگابیت در ثانیه دارد.
وی گفت: امکان ارایه سرویس‌های ثابت، جابه‌جایی‌پذیری، استفاده پرتابل و بهینه در برابر پدیده انتشار چند مسیری که یکی از مشکلات اصلی در انتقال دیتای بی‌سیم در مناطق شهری است، از جمله خصوصیات‌ وایمکس محسوب می‌شود.
این فعال اینترنتی نبود نیاز به دید مستقیم بین ایستگاه پایه و دستگاه‌های مشترکان، یکپارچگی مودم، فرستنده و گیرنده رادیویی در اندازه کوچک و قابل حمل و امکان نصب بسیار آسان دستگاه را به عنوان دیگر خصوصیت‌های وایمکس برشمرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو