شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

22 درصد کل پهنای‌باند سیار صرف یوتیوب می‌شود

يوتيوب

دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵:۰۰


بر اساس گزارشی از آلوت کامینیکیشنز (Allot Communications)، نزدیک به یک چهارم پهنای باند ارتباطات سیار جهان صرف تماشای ویدیوهای یوتیوب می‎شود.

وایمکس نیوز - این وبگاه ویدیویی که متعلق به گوگل است در نیمه اول سال 2010میلادی 17 درصد بود که پس از گذشت یکسال به 22 درصد رسیده است. بنا بر این گزارش یوتیوب هم اکنون برای 52 درصد از تماشای برخط ویدیوی سیار جهانی تلاش می‎کند.
تماشای برخط ویدیو در حال حاضر 39 درصد از کل ترافیک سیار را در بر می‎گیرد. اشتراک فایل که شامل انتقال فایل P2P و نیز بارگذاری از وبگاه‎های میزبان مانند مگاآپلود و رپیدشیر است، با 29 درصد در مقام دوم و مرورگری وب با 25 درصد کل ترافیک سیار در مقام سوم قرار دارند.
تماشای برخط ویدیو در شش ماهه اول 2011میلادی 93 درصد رشد داشت. ترافیک VoIP و IM‌ رشد بالاتری تا حدود 101 درصد داشته‎اند، اما در حال حاضر تنها 4 درصد کل ترافیک سیار را در بردارند.
در کل رشد داده سیار در سال گذشته 77 درصد بوده است، که بسیار بالاتر از رشد شبکه‎های ثابت است که آلوت 25 درصد اعلام کرده است. آلوت کامینیکیشنز داده‎های خود را از شبکه‎های سیار سراسر دنیا که شامل 250 میلیون مشتری است جمع‎آوری کرده است.
 


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو