شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکستان در اکتبر 2011 پروانه‎های نسل سوم را صادر می‎کند

3g

دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵:۰۰


دولت پاکستان در نظر دارد نخستین پروانه‎های نسل سوم این کشور را در اکتبر 2011 صادر کند و امیدوار است از این طریق 3 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

وایمکس نیوز - این گزارش از یک مقام در وزارت فناوری اطلاعات که نامش فاش نشده نقل شده که دولت با راه‎اندازی خدمات نسل سوم در اسرع وقت و بدون قید و شرط موافقت کرده است. انتظار می‎رود کمیته هماهنگی اقتصادی در هفته اول اوت مناقصه مجوزهای نسل سوم را آغاز کند و تا اواسط یا اواخر ماه اکتبر مرحله فروش نیز انجام شود.

به گزارش مقامات ناشناس دیگر، تعداد امتیازات واگذار شده بستگی به میزان طیف نسل سوم قابل ارائه دارد.

برای مثال اگر 30 مگاهرتز موجود باشد، سه مجوز 10 مگاهرتزی صادر خواهد شد و اگر 20 مگاهرتز موجود باشد، دو مجوز ارائه خواهد شد. مقامات مخابرات پاکستان به وزارت ارتباطات این کشور در زمینه میزان طیف قابل دسترس مشاوره خواهند دارد. اما هنوز مشخص نیست که آیا تنها بهره‎برداران موجود کشور قادر به شرکت در آن مناقصه هستند یا خیر. پاکستان ششمین بازار ارتباطات بی‎سیم در منطقه آسیا و اقیانوسیه است و تا پایان مارس 2011، بهره‎برداران شبکه سیار این کشور که شامل موبیلینک، تله‎نور پاکستان، یوفون (Ufone) و ورید (Warid) و زانگ(Zong) هستند، در مجموع بیش از 106 میلیون مشتری داشته‎اند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو