سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهره‎بردار موردنظر طی مناقصه رقابتی انتخاب می‎شود

صندوق توسعه مخابرات افغانستان از نصب BTS در 107 استان حمایت می‎کند

afghan

شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۱:۰۰


وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات افغانستان 110 جایگاه را برای نصب ایستگاه‎های فرستنده/گیرنده پایه (BTS) در سال آینده در مناطق در دست توسعه انتخاب کرده‎اند.

وایمکس نیوز - هزینه نصب بی‎تی‎اس‎ها توسط صندوق توسعه مخابرات افغانستان تامین می‎شود که در سال 2003 به منظور تضمین دسترسی در مناطق روستایی تاسیس شده است و 2.5 درصد از کل درآمد مخابرات این کشور را جذب می‎کند.

ایستگاه‎ها توسط یکی از بهره‎برداران موجود کشور که شبکه خود را به مناطق مورد نظر وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات توسعه خواهد داد و با کمک‎های مالی صندوق توسعه مخابرات برقرار می‎شود. وزارت ارتباطات اعلام کرده است که بهره‎بردار موردنظر طی مناقصه رقابتی انتخاب می‎شود اما در مورد نحوه برگزاری آن توضیحی نداد.

وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات 107 جایگاه را در 31 استان با پایین‎ترین رتبه انتخاب کرده‎اند که هیچ کدام در حال حاضر دارای پوشش شبکه نیستند. این برنامه توسعه، 200 هزار نفر را در سطح این کشور قادر به دسترسی به خدمات مخابراتی خواهد کرد. در پی اعلام این طرح، گزارش‎هایی مبنی بر اختلال خدمات در برخی استان‎ها توسط نیروهای طالبان منتشر شد. بر اساس اخبار محلی، خدمات مخابراتی در طول شب در شش استان – شامل قندهار و هلمند- قطع شده‎اند.

رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی گفت: مساله امنیت در اولویت قرار دارد و نهایت تلاش برای جلوگیری از اختلال در استان‎های مذکور صورت خواهد گرفت. در پایان مارس 2011 افغانستان 18 میلیون مشترک ارتباطات بی‎سیم داشته که 59.6 درصد جمعیت را شامل می‎شود.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو