چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری اعلام کرد:

از نخستین سامانه آموزشی دانش‌بنیان رایگان رونمایی شد

آموزش آنلاین

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳:۲۹


شرکتی دانش‌بنیان راه‌کارهای نوین ارتباطی ویدا از نخستین سامانه بومی و رایگان آموزش آنلاین مدارس که قابل ارائه بر روی همه دستگاه‌ها است، رونمایی کرد.

تیک نیوز- شرکت دانش‌بنیان راه‌کارهای نوین ارتباطی ویدا شرکتی است که به دنبال توسعه راه‌کار‌های آموزشی آنلاین در مدارس است و این کار را با راه‌اندازی سامانه‌ای به نام «درسپ» انجام داده است. این سامانه برای انجام همه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس کاربردی است.

مجید واله مدیرعامل این شرکت، درباره طراحی این سامانه در کشور، گفت: مشکلات موجود در زمینه آموزش از راه دور ما را بر آن داشت که با همکاری جمعی از جوانان نخبه، نخستین سامانه بومی آموزش آنلاین را برای مدارس طراحی و عرضه کنیم.
واله ادامه داد: «درسپ» یک سامانه جامع است که علاوه بر ارائه زیرساخت برای برگزاری آنلاین کلاس‌های درس، به مدرسه این امکان را می‌دهد که سایر فعالیت‌های پرورشی و آموزشی خود را نیز تحت امکانات این سامانه به صورت آنلاین انجام دهند.
وی امکان استفاده از این سامانه در دستگاه‌های قدیمی را یکی از امتیازات آن دانست و افزود: به علت تحت وب بودن این سامانه،  نیاز به نصب آن در دستگاه‌های دانش‌آموزان نیست و  آنها می‌توانند با هر وسیله‌ای که امکان اتصال به اینترنت داشته باشد در کلاس‌های آنلاین خود شرکت کنند.
واله در پایان با بیان رایگان بودن استفاده از این سامانه برای کلیه مدارس و دانش آموزان سراسر کشور، بیان کرد: تلاش کردیم با بررسی فضای فعلی آموزش آنلاین، زیرساختی مناسب را برای رفع نیازهای جامعه آموزش و پروش کشور طراحی کرده و در دسترس آنها قرار دهیم.
 
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو