یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

یلدا را مجازی برگزار کنید؛

پیشنهاد به وزارت ارتباطات برای ارائه‌ی اینترنت رایگان در شب یلدا

شب یلدا

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۹:۳۰


معاون کل وزیر بهداشت از مردم خواست که شب یلدا را امسال به صورت مجازی برگزار کنند. در همین راستا سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم اعلام کرد که پیشنهاداتی برای وزارت ارتباطات مطرح است تا طرح‌هایی مانند اینترنت رایگان را در شب یلدا ارائه کنند.

تیک نیوز- دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ضمن هشدار درباره گسترش ویروس کرونا در شب یلدا گفت: «از مردم عاجزانه درخواست می‌کنیم با برگزاری یلدای مجازی و پرهیز از حضور در اجتماعات بتوانیم زمستانی آرام و رو به نزولی را از لحاظ بیماری را تجربه کنیم.»

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت هم با توجه به رشد فزاینده پاندمی کرونا درباره "برگزاری دورهمی و شب‌نشینی‌ها در شب یلدا" هشدار داد و گفت: «همکارانم در مراکز درمانی ماه‌هاست که در جدال با بیماری هستند و انتظار است با همکاری مسئولانه مردم، از هرگونه اقدام به دورهمی و شب‌نشینی به ویژه در شب یلدا جلوگیری شود.»

این مقام وزارت بهداشت همچنین هشدار داد که وضعیت کرونا در ایران همچنان وخیم و نگران‌کننده است و هنوز ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۶۰ شهرستان نارنجی و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم از احتمال تصویب شروع زودهنگام ممنوعیت شبانه در شهر‌های قرمز و نارنجی برای شب یلدا خبر داد.

رئیسی با اعلام این خبر تاکید کرد: پیشنهاد دادیم در شب یلدا منع تردد از ۶ بعدازظهر آغاز شود و همه کسب و کارها در آن روز تعطیل باشند. احتمال تعطیلی یکروزه اصناف و اعمال محدودیت تردد از ساعت ۱۸ در شب یلدا وجود دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: همچنین پیشنهاداتی هم برای وزارت ارتباطات مطرح است تا طرح‌هایی مانند اینترنت رایگان را در شب یلدا ارائه کنند.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا این موارد در حد پیشنهاد است و باید به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برسد.

منبع: سیتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو