سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت مکلف شد پرداخت‌های خود را از طریق حواله الکترونیک انجام دهد

حواله

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹:۵۲


جلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرد تمامی پرداخت‌های خود را از طریق حواله الکترونیک به همراه شناسه پرداخت انجام دهد.

تیک نیوز- در نشست علنی امروز مجلس، سه‌شنبه 25 آذر ماه 99، در جریان بررسی طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور با اصل ماده واحده بندها و اجزای آن، از مجموع 248 نماینده حاضر در جلسه با 206 رای موافق، 11 رای مخالف و 5 رای ممتنع موافقت کردند.

 
بر این اساس، دولت مکلف شده است لایحه بودجه سال 1400 را با رعایت احکام تصویب شده تهیه و تدوین کرده و به مجلس شورای اسلامی ارایه دهد.
 
براساس آن دولت مکلف شده است نسبت به ایجاد شناسه پرداخت برای تمامی پرداخت‌های دولت از محل منابع عمومی و اختصاصی شامل بهره‌بندی به تفکیک دستگاه اجرایی، اقتصادی (فصول و مواد ذیل فصول هزینه‌ای) عملیاتی (امور و فصل، برنامه، طرح و فعالیت) و نیز محل تامین اعتبار و انجام تمامی پرداخت‌های مزبور از طریق حواله الکترونیک به همراه شناسه پرداخت اقدام کند.
 
همچنین می‌بایست نظام پرداخت به ذینفع نهایی و پیاده‌سازی نظام پرداخت اعتباری در بودجه استقرار کامل باید.
 
ثبت و ساماندهی تمامی پرداخت‌های حمایتی از محل بودجه عمومی در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه واجتماعی به همراه کد شناسه پرداخت از دیگر وظایفی است که برای اصلاح در لایجه بودجه سنواتی به عهده دولت گذاشته شده است.
 
همچنین هرگونه پرداخت وجه بابت انعقاد و اجرای معاملات بزرگ و متوسط دستگاه‌های مشمول قانون برگزاری مناقصات به ثبت معاملات مذکور در سامانه ستاد منوط شده است.
منبع: ایستنا
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو