سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

همایش مجازی

نقد و تحلیل لایحه دولت در مورد مشارکت عمومی – خصوصی برگزار می شود

موج سوم

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶:۵۲


همایش مجازی نقد و بررسی لایحه مشارکت عمومی و خصوصی دولت ، فردا یکشنبه ۳۰ اذر ۹۹ به صورت مجازی برگزار می شود ؛ و هدف آن تبیین مختصات انقلاب رفتاری در نظام تامین مالی کشور است.

تیک نیوز- این همایش توسط واضعان این نظریه در ایران ارایه خواهد شد ؛ و بهروز علیشیری رئیس کل سابق سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران به نقد و تحلیل لایحه دولت خواهد پرداخت. مخاطبان این همایش مدیران ارشد دستگاههای اجرایی و سازمان برنامه، روسای کمیسیون ها مجلس و نمایندگان مردم ، سازمانهای عمومی و بویژه شهراری و بانک های تجاری خواهند بود.

این همایش در تاریخ 30 آذر ماه1399 ساعت 14:00 لغایت 17:00 به صورت مجازی برگزار می گردد. شرایط عمومی همایش  در سایت شرکت ائتلاف سرمایه موج سوم به نشانی coalitionco.ir  قابل دسترس است .

در سالهای اخیر قراردادهای مشارکت عمومی – خصوصی به علت همین کمبودها و نیاز روزافزون به توسعه پروژه های زیربنایی به روشی محبوب برای دولتمردان جهت تامین منابع مالی پروژه تبدیل شده است. پروژه های مشارکت بخش عمومی – دولتی (Public Private Partnership –PPP) به پروژه هایی اطلاق می گردد که درآن ، یکی از زیرمجموعه های دولت مرکزی (یا دولت محلی) با مشارکت یک با چند شرکت خصوصی ، تامین مالی و ساخت و بهره برداری پروژه را بر عهده می گیرد و درآمدهای ناشی از راه اندازی پروژه هم به نسبت سهم مشارکت هر یک از شرکاء بین آنها تقسیم می شود. جذابیت این روش تامین مالی برای دولت ها باعث شده که امروزه شاهد اجرای بسیاری از پروژه های عظیم زیربنایی مانند ساخت جاده های درون شهری و برون شهری ، احیای بافت های فرسوده شهری ، بهبود زیرساخت های حمل و نقل عمومی ، ارتقای زیرساخت های ارتباطاتی ، انجام مگاپروژه ها در حوزه انرژی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه با استفاده از مشارکت بخش خصوصی باشیم.

در ایران برای دستیابی و بهره وری از این انقلاب به وجود آمده در حوزه تامین مالی پروژه محور ، درسال 1389 یک مطالعه تطبیقی برای شناسایی الگوی مشارکت عمومی – خصوصی (Public Private Partnership) در سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران، و به وسیله زبده ترین کارشناسان تامین مالی بین المللی صورت گرفت که حاصل این مطالعه تهیه یک گزارش توجیهی و پیش نویس لایحه مشارکت عمومی – خصوصی در سال 1391 بود.

 براین اساس در دولت دوازدهم لایحه ای با مختصات نسبتا جدید اما با بهره گیری از مفاهیم تخصصی مندرج در لایحه سال 1391 تحت عنوان لایحه مشارکت عمومی – خصوصی به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد که هم اکنون در دستور کار ارزیابی کمیسیون های تخصصی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی می باشد. این همایش تخصصی بر آن است تا با بررسی و تحلیل هر دو لایحه پیشنهادی و ارایه نظرات کارشناسی شده گامی تعیین کننده در راستای تبیین اصولی اولین لایحه پروژه های مشارکت عمومی – خصوصی بردارد. اهداف اصلی برگزاری این همایش مجازی به شرح ذیل می باشد:

سخنرانان این همایش شامل آقایان :

    دکتر بهروز علیشیری

رئیس کل سابق سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران و مبدع ایده طراحی مشارکت عمومی-خصوصی ، دارای سه دهه تجربه کار با سازمانهای مالی و پولی بین المللی و جذب منابع مالی و سرمایه گذاری خارجی در کشور.  

    مهندس شراگیم شمس عراقی

کارشناس ارشد مسایل مالی و پولی بین المللی و عضو ارشد تیم  طراح اولین قانون مشارکت عمومی-خصوصی کشور، و مدیر پروژه های عمومی و زیربنایی در موسسات مالی چند جانبه بین المللی.

    دکتر محمد رجبی

متخصص طراحی و مدل سازی پروژه های عمومی-خصوصی از دانشگاههای انگلیس و مشاور طراحی پروژه های PPP.

این همایش در تاریخ 30 آذر ماه1399 ساعت 14:00 لغایت 17:00 به صورت مجازی برگزار می گردد. شرایط عمومی همایش  در سایت شرکت ائتلاف سرمایه موج سوم به نشانی coalitionco.ir  قابل دسترس است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو