با انتصاب علی شیخ حسنی، مرکز مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال با تعریف ۵ ماموریت و اقدام کلی در پژوهشگاه ارتباطات و فناروی اطلاعات ایجاد شد.
تیک نیوز- وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتصاب علی شیخ حسنی به سمت سرپرست مرکز مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال این پژوهشگاه به تصویب نامه هیات امنای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات جامه عمل پوشاند.
اهم برنامه های مورد انتظار از این مرکز در ۵ محور تعیین شده است.
۱- اهتمام به پیشنهاد و پیاده سازی ساختار متناسب با فعالیت های مرکز مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال و تسریع در روند تحولات مرتبط.
۲- توسعه تعاملات با نهادهای سیاستگذار بخش ICT به ویژه ستاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات.
۳- تسهیل در ارائه خدمات مشاوره به شرکتها و سازمانهای تابعه وزارت ارتباطات با تاکید و تدوین اسناد جامع و راهبردی آنان.
۴- استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان و بانوان ارزشمند در مطالعات راهبردی مرتبط با مفاهیم نوین اقتصاد دیجیتال.
۵- توسعه همکاری های مشترک با دانشگاهها و شرکتهای دانشبنیان.