دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کار‌های مهمی که می توان با گوشی‌های اندرویدی انجام داد

گوشی

پنج شنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱:۴۳


سیستم عامل اندروید قابلیت هایی دارد که به گوشی همراه اجازه می دهد کار‌های مهمی برای شما انجام دهد. این قابلیت ها را می تون شناخت و مورد استفاده قرارداد.

تیک نیوز- اغلب افراد همین که بتوانند با گوشی همراه خود مکالمه انجام دهند و شبکه‌های اجتماعی را ببینند احساس رضایت می کنند. درحالیکه سیستم عامل اندروید قابلیت های بسیاری به کاربران می دهد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

بررسی تناسب اندام

آیا به دنبال یک برنامه بررسی وضعیت تناسب اندام هستید؟ فکر می‌کنید برنامه یا دستگاه خاصی برای این کار نیاز دارید؟ برای داشتن اندام متناسب داشتن یک گوشی اندرویدی کافی است.

همانطور که پیش از این گفته شد، گوشی‌های اندرویدی پر از حسگر‌هایی مانند شتاب‌سنج، قطب‌نما، ژیروسکوپ و حتی فشارسنج هستند. این بدان معنا است که می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود مانند پیاده‌روی، دیدن و حتی خوابیدن را از طریق برنامه‌هایی ویژه دنبال کنید. شرکت گوگل برای این کار برنامه اختصاصی خود را به نام «Google Fit» ارائه کرده است که بهترین گزینه برای امتحان کردن این ویژگی‌ها است. بعدا، می‌توانید با گزینه‌های جالب‌تر دیگری مانند Run Tracker و Map My Run همین کار‌ها را انجام دهید.

پاک کردن حافظه گوشی از راه دور

شاید از آن دسته کاربرانی باشید که مدام گوشی خود را یا در محلی جا می‌گذارید یا آن را گم می‌کنید. گوگل برای این دسته از کاربران خود تمهیداتی اندیشیده است تا بتوانند به راحتی گوشی خود را مدیریت کنند، آن را ردیابی کنند یا حتی آن را از راه دور ریستارت کنند. گوگل دارای یک ویژگی جالب به نام «Android Device Manager» است که به کاربران اجازه می‌دهد گوشی خود را ردیابی، ریستارت یا حافظه آن را پاک کنند.

برای فعال کردن این قابلیت باید برنامه «Android Device Manager» را دانلود کنید و در این برنامه به قسمت تنظیمات و سپس، امنیت بروید. در این قسمت Device Administrators را انتخاب کنید و اگر گوشی خود را گم کردید، از طریق رایانه خود به آن دسترسی داشته باشید.

قطب‌نما و بارومتر

گوشی‌های هوشمند پر از حسگر‌های مختلف هستند. این گوشی‌ها با حسگر‌های محتلفی از جمله شتاب‌سنج، قطب‌نما، مجاورت و حتی فشارسنج مجهز شده‌اند. این حسگر‌ها می‌توانند به صورت مجزا و به شکل‌های مختلف روی گوشی‌های هوشمند عملکرد مختلفی دارند، اما شما می‌توانید با دریافت برنامه Smart Compass به صورت مستقل به هرکدام از این عملکرد‌ها دسترسی داشته باشید.

اسکن کردن بارکد‌ها و مدارک

گوشی هوشمند اندرویدی شما دارای یک یا چند دوربین در پنل پشتی خود است که بسیاری از کاربران از آن‌ها فقط برای عکس انداختن از غذا‌های خود و به اشتراک گذاشتن آن تصاویر در فضای مجازی استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها علاوه بر این، می‌توانند برای موارد بهتر و هدف‌های نوآورانه‌تری مورد استفاده قرار گیرند. دوربین‌های گوشی‌های هوشمند می‌توانند برای اسکن گرفتن از بارکد‌ها و مدارک خاصی استفاده شوند. برای این کار تنها کافی است برنامه‌هایی مانند «Barcode Scanner» یا «CamScanner» را دانلود کنید و از این توانایی‌ها بهره‌مند شوید.

علاوه بر این‌ها، برنامه‌های زیادی برای این کار روی فروشگاه پلی استور گوگل وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای همین کار‌ها استفاده کنید.

جست‌وجوی صوتی با نمایشگر خاموش

اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی با گفتن دستور «OK, Google» به شما این امکان را می‌دهد تا در هر جایی از این سیستم عامل که هستید، جست‌وجوی صوتی داشته باشید. برخی از گوشی‌ها مانند Moto X دارای قابلیت هستند که مجهز به هسته شنوایی اختصاصی هستند و به کاربران این امکان را می‌دهند که حتی زمانی که صفحه نمایش گوشی خاموش است، از جست‌وجوی صوتی سیستم عامل استفاده کنند.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو