جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبات اقتصادی برای کسب وکارها با پایداری شبکه ملی اطلاعات

شبکه ملی اطلاعات

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸:۴۸


پایدار بودن شبکه ملی این اطمینان را می دهد تا در صورت اعمال تحریم سایبری علیه کشور هیچ خللی به کسب و کارها و خدمات الکترونیک وارد نشود.

تیک نیوز- شبکه ملی اطلاعات با تسهیل گردش اطلاعات در داخل کشور باعث کوتاه شدن مسیر دیتای کاربر داخلی شده در نتیجه اولین نفع اقتصادی آن کاهش هزینه مصرف کننده و جلوگیری از خروج بی رویه ارز برای خرید پهنای باند خارجی است.

یکی از اهداف شبکه ملی اطلاعات افزایش سرعت اینترنت است که در این سالها فرصت مناسبی را برای توسعه اشتغال در حوزه خدمات چندرسانه‌ای به وجود آورده است و می‌تواند اتفاق مشابهی را هم برای برنامه نویس ها و سازنده های اپلیکیشن رقم بزند.

شبکه ملی اطلاعات باعث گسترش دسترسی همه افراد حتی روستایی ها به اینترنت می شود که علاوه بر کاهش هزینه حمل و نقل آنها به شهر، می تواند بازاری به وسعت کل کشور برای فروش محصولات محلی و جذب گردشگر ایجاد کند.

پایدار بودن شبکه ملی این اطمینان را می دهد تا در صورت اعمال تحریم سایبری علیه کشور هیچ خللی به کسب و کارها و خدمات الکترونیک وارد نشود و ثبات اقتصادی را برای مردم و مشاغل به همراه می آورد.

از دیگر اقدامات لازم برای استفاده اقتصادی از شبکه ملی اطلاعات می‌توان به تقویت سرویس هایی مانند موتورهای جستجو و تعیین مقررات اقتصادی در فضای مجازی نیز اشاره کرد.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو