سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بعد ار فیلتر تلگرام دسترسی به محتوای جنسی افزایش یافت

دارینی

جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸:۴۶


فردین علیخواه در شصت و سومین نشست نقد و اندیشه با اشاره به رشد دسترسی به محتوای جنسی بعد از فیلتر تلگرام، گفت: بار سایر تصمیمات غلط در حوزه های دیگر را شبکه های اجتماعی به دوش می کشند و ریشه های موضوعاتی که در شبکه های اجتماعی پررنگ هستند را باید در سایر عرصه ها جستجو کرد.

تیک نیوز- در ادامه این نشست، دارینی با اشاره به اینکه در این دوره کرونا استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وارد سبد زندگی ما شده است، گفت: برگشتن از این فضا اجتناب ناپذیر است به طوری که هم اکنون به دلیل آموزش مجازی بچه های دبستانی نیز گوشی هوشمند دارند و الزاما بعد از این دوران نیز نمی توانند گوشی نداشته باشند.
وی افزود: حریم شخصی نوجوانان از مواردی است که باید رعایت شود اما در این مرحله به تعارض حریم شخصی بر می خوریم، از طرفی والدین به دنبال هویت بخشی و نوجوان هم به دنبال استقلال است و به دلیل رعایت حریم شخصی نوجوان امکان نظارت بر عملکرد وی در فضای مجازی کم می شود.
وی تعیین سن 18 سال را نیز چالشی عنوان کرد و افزود: تعیین این سن برای انجام هرکاری که افراد در دوران قبل از آن نتوانسته اند انجام دهند مناسب نیست چرا که بعد از این سن، جوان فکر می کند دیگر آزادی کامل دارد که هر کاری انجام دهد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو