پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

برنامه های جدید پاناسونیک در زمینه رباتیک

رباتیک

یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰:۲۳


شرکت پاناسونیک برنامه‌های آینده خود برای توسعه و تحقیق برنامه‌های رباتیک را اعلام کرد.

تیک نیوز- پاناسونیک استراتژی تحقیق و توسعه برای نسل بعدی ربات‌های خود را اعلام کرد. پاناسونیک با توجه به تخصص گسترده خود در زمینه سنسور و همچنین فناوری‌های متحرک، با استفاده از تجربه خود در تولید ربات‌های صنعتی، از لوازم جانبی مراقبت‌های بهداشتی تا کمبود نیروی کار در خرده‌فروشی و تدارکات را برطرف خواهد کرد. تمرکز این شرکت بر روی راه‌حل‌های عملی است که با مردم کار می‌کند و این را می‌توان در سه رکن اصلی تعریف کرد: راه حل‌های افزوده، راه حل‌های مستقل و راه‌حل‌های کامل اتوماسیون رباتیک است.

پاناسونیک شش موضوع که مطابق با استراتژی جدید خود در زمینه رباتیک است را در طول یک رویداد YouTube به صورت رایگان و برای همه معرفی کرد. طبق اعلام شرکت پاناسونیک مشتریان از یک تامین‌کننده انتظار راه‌حل‌های کلیدی دارند و پاناسونیک در همین راستا در سال‌های اخیر یک سیستم عامل فناوری تولید کرده است. این سیستم عامل ترکیبی از فناوری‌های اساسی مانند سنجش، یکپارچه‌سازی سیستم، برنامه ریزی و محاسبات، جابجایی، مدیریت شی، ارتباطات و منبع تغذیه و باتری تشکیل شده است.

استفاده از مزیت در ربات‌های صنعتی و حسگر

پاناسونیک به دلیل توسعه داخلی حسگرها و درایوها در ردیف اول تولید ربات‌های صنعتی قرار گرفته است. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که روند کلی بازار در بخش اجزای مختلف مانند تمرکز بر کوچک‌سازی و ترکیب چندین حسگر هوشمند در یک دستگاه  امکان بررسی برنامه‌های جدید را فراهم کند.

یوهانس اسپاتز، رئیس صنعت پاناسونیک در اروپا اظهار داشت: ما معتقدیم دانش و فناوری در این زمینه‌ها، همراه با دانش ما در ربات‌های صنعتی، مسیری مطمئن و آزمایش شده را به کاربران برای استفاده از ربات‌ها ارائه خواهد کرد. یکی از این اقدامات، انتقال کاربردهای صنعتی به صنعت بهداشت و درمان از طریق استفاده از سنسورهای لیدار در داخل ربات‌های تحویلی است.

مشارکت‌های دانشگاهی و راه حل‌های منبع باز

مرکز استراتژی جدید پاناسونیک دفاتر مشترکی تاسیس کرده و با هشت دانشگاه همکاری می‌کند (دو دانشگاه در اروپا و شش دانشگاه در ژاپن). از جمله مشارکت‌های موجود در اروپا می‌توان به مشارکت با دانشگاه فنی مونیخ آلمان و ETH در زوریخ سوئیس اشاره کرد.

تاکشی آندو، رئیس فعالیت‌های تحقیق و توسعه جهانی رباتیک در پاناسونیک به طور خلاصه می‌گوید: پاناسونیک از یک شرکت تولید کننده لوازم خانگی به سمت یک شرکت بزرگ فعال در زمینه فناوری می‌رود و سیستم عامل ربات‌های این شرکت تا حد بسیار زیادی توسعه داده شده است.

منبع: yjc

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو