جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز عملیات اجرایی پروژۀ شهر هوشمند ایرانسل در آمل

شهرهوشمند ایرانسل

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴:۴۷


عملیات اجرایی شبکۀ فیبرنوری ایرانسل و راه‌اندازی پروژۀ شهر هوشمند آمل، آغاز شد.

تیک نیوز- روابط عمومی ایرانسل اعلام کرد:  این پروژه، امروز طی مراسمی در شهر آمل با حضور مهندس مهدی رضایی معاون پروژۀ ایرانسل، مهندس سید حمید هاشمی شهردار، مهندس خسرو ابراهیم‌زاده رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر آمل، دکتر رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران محلی، آغاز شد.

پروژۀ شهر هوشمند آمل، طبق برنامه‌ریزی انجام شده، طی یک سال به بهره‌برداری می‌رسد و در قالب آن، در مجموع ۳۱ کیلومتر فیبرنوری در این شهر، احداث می‌شود.

با اجرای این پروژه که با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر آمل انجام می‌شود، شبکۀ فیبرنوری، زیرساخت ایجاد ارتباط سریع و پایدار و ارائۀ خدمات شهر هوشمند را فراهم می‌کند.

هوشمندسازی خدمات شهری، یکی از الزامات زندگی امروز، در مدیریت منابع و انرژی و ارائۀ خدمات شهری نوین است. به کارگیری راهکارهای شهر هوشمند، نقش مؤثری در جلوگیری از مخاطرات ناشی از تخریب محیط‌زیست و تغییرات آب‌وهوایی دارد و یکی از مشوق‌های اصلی جامعۀ جهانی برای هوشمندسازی دستگاه‌ها و تجهیزات بر مبنای اینترنت اشیا بوده و انگیزه دولت‌ها برای حرکت به سمت شهرهای هوشمند را دوچندان کرده است.

راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا، همچون پایش آب، هوا و خاک مناطق شهری و کنترل میزان آلاینده‌های شهری و صنعتی کمک شایانی به پاکسازی محیط زیست خواهند کرد. در این زمینه، شهرهای هوشمند توانسته‌اند تا ۲۰ درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای خود بکاهند.

مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهری نیز از دیگر دغدغه‌های پیش آمده بر اثر افزایش جمعیت شهرهاست که با مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک در شهرهای هوشمند مورد توجه قرار گرفته است. استخراج الگوهای ترافیکی، تشخیص لحظه‌ای حوادث و تصادفات، پیش‌بینی تغییرات الگوی ترافیکی و … همگی از کارکردهای این سامانه محسوب می‌شوند.

در همین راستا، ایرانسل تاکنون توانسته است در این رابطه، پروژه‌های متعددی را در شهرهایی مانند تهران، مشهد، اهواز، انزلی و… طراحی و یا اجرا کند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو