یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

۶۵ درصد استعلامات دولت الکترونیکی، خارج از دولت است

جهرمی

سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷:۳۸


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حدود ۶۵ درصد استعلاماتی که باید در دولت الکترونیک شکل بگیرد، خارج از دولت و مربوط به نیروی انتظامی و قوه قضاییه است، گفت: در سال ۱۳۹۲ ما NIX نداشتیم اما در سال ۱۳۹۶ به ۱۰۴ میلیون استعلام در سال و امسال به یک میلیادر و ۳۰۰ میلیون استعلام رسیده‌ایم که این نتیجه هماهنگی‌ بین دستگاه‌ها است.

تیک نیوز-محمدجواد آذری جهرمی در  جلسه بیستم کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی که در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد، با بیان اینکه ما در اجرایی شدن دولت الکترونیک یک انسداد داشتیم، گفت: آن انسداد این بود که دستگاه‌ها و نهادها دولت الکترونیک را مربوط به دولت می‌دانستند، در حالی که بخش عمده‌ای از دولت الکترونیک خارج از دولت است.

او افزود: نیروی انتظامی و قوه قضاییه به عنوان دو مرکز مهم صدور مجوز بالاترین رتبه را در دولت الکترونیکی دارند، قوه قضاییه ۴۶ درصد و نیروی انتظامی ۲۷ درصد، این یعنی نزدیک به ۶۵ درصد استعالاماتی که در دولت الکترونیک باید شکل بگیرد، خارج از دولت است و آن‌ها این اتصال را برقرار نمی‌کردند. تدبیر شورای عالی فضای مجازی برای تبدیل دولت الکترونیکی به حاکمیت الکترونیکی، تشکیل کارگروه تعامل‌پذیری بود که در گره‌گشایی از مشکلات بسیار تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۲ ما NIX نداشتیم اما در سال ۱۳۹۶ به ۱۰۴ میلیون استعلام در سال و امسال به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون استعلام رسیده‌ایم که این نتیجه هماهنگی‌ بین دستگاه‌ها است. استراتژی بعدی این بود که ما GSB و پابلیک GSB را جدا کنیم تا قواعد و مقرراتی که در این دو صورت می‌گیرد برای دولت و کسب‌وکارها متفاوت باشد. ما تصمیم داریم در هر استان NIX راه‌اندازی کنیم. زمانی که ۳۱ NIX استانی داشته باشیم بار شبکه کم می‌شود. دستورالعمل اجرایی جزو اولویت‌های مهمی است که کارگروه تعامل‌پذیری باید به آن توجه کند. اینکار هم به نظر کیفی سرعت را بالا می‌برد هم گسترش و شاخص‌های پایداری را.

منبع:ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو