جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

صدور اولین گذرنامه دیجیتال واکسن COVID۱۹ در آمریکا

گذرنامه دیجیتال کرونا

دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱:۳۷


تکنولوژی این بار به کمک بشر آمده تا بتواند با کارت واکسن دیجیتالی برای اثبات واکسیناسیون از شیوع بیشتر ویروس کرونا در جهان جلوگیری کند.

تیک نیوز- پاسپورت واکسیناسیون کرونا در ایالات متحده به یک واقعیت عملی تبدیل شده است. طبق گزارشات منتشر شده، ایالت نیویورک یک گذرنامه دیجیتال Excelsior Pass را راه اندازی کرده که ساکنان می‌توانند برای اثبات واکسیناسیون یا آزمایشات منفی ویروس کرونا از آن استفاده کنند.

گذرنامه دیجیتالی برای حضور در رویدادها مناسب است
شهروندان نیویورکی می‌توانند با استفاده از کیف پول مجازی تلفن خود (در اندروید یا iOS) یا پرینت یک کد QR از این گذرنامه برای رفتن به کنسرت یا اماکن دیدنی استفاده کرده و با آن ثابت کنند که به کرونا مبتلا نیستند و در برابر آن واکسینه شده‌اند. مراکز هدف اولیه این گذرنامه‌ها مکان‌های دیدنی، موزه‌ها و پارک‌ها خواهند بود.

باغ مدیسون اسکوئر در نیویورک با استفاده از Excelsior Pass از هفته آینده آماده پذیرش مردم خواهد شد و مرکز اتحادیه تایمز آلبانی نیز در حال آماده سازی است. گذرنامه‌ها از ۲ آوریل در مکان‌های کوچک‌تر نیز مورد استفاده خواهند بود و می‌توان از آن برای حضور بیشتر مردم در رویداد‌های پذیرایی مانند عروسی استفاده کرد.

مقامات ایالتی تأکید کردند که گرفتن Excelsior Pass برای کلیه مشاغل و عموم مردم کاملاً داوطلبانه است. آن‌ها اضافه کردند که برنامه‌های مجهز به IBM داده‌های خصوصی بهداشتی را ذخیره یا ردیابی نمی‌کنند و ترکیبی از دفتر کل و رمزگذاری توزیع شده بلاکچین به امنیت داده‌ها و همچنین اطمینان از قابل تأیید بودن اطلاعات کمک می‌کند.

چالش‌های فنی نیز وجود دارد، مانند اطمینان از استفاده مداوم از گذرنامه در مکان‌ها و اطمینان از شناسایی آن‌ها در سراسر ایالت‌ها یا کل کشورها. اگرچه برای استفاده از این گذرنامه‌ها حتما به تلفن همراه نیاز نیست، اما تأکید بر کد‌های QR می‌تواند در صورت عدم دسترسی به رایانه دارای چاپگر، افراد را درگیر کند. همچنین ارتباط مستقیمی بین بلیط‌ها و کارت‌های عبور وجود ندارد، بنابراین نمی‌توان هنگام خرید صندلی به طور خودکار ثابت کرد که شخص واکسینه شده یا خیر.

صرف نظر از اینکه Excelsior Pass چقدر ایمن و قابل اعتماد باشد، برخی از افراد از این فکر که مجبورند یک برنامه گذرنامه واکسن را دانلود و اطلاعات پزشکی را فقط برای شرکت در یک رویداد به آن اضافه کنند، خسته می‌شوند. اگرچه استفاده از این گذرنامه‌ها فعلا اختیاری است، اما اگر شیوع کرونا همچنان ادامه داشته باشد، ممکن است استفاده از آن اجباری شود. در عین حال، این گذرنامه نشان می‌دهد که چگونه فناوری می‌تواند از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو