جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

محمد جواد آذری جهرمی :

مقابله با پیشرفت تکنولوژی، راهی جز شکست نیست

جهرمی

یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹:۲۹


وزیر ارتباطات با بیان اینکه مخالفت با تکنولوژی نتیجه‌ای جز شکست ندارد، توضیحاتی را درباره فناوری بلاک‌چین و رمز ارزها ارائه کرد.

تیک نیوز-نوآوری‌های حوزه فناوری مانند رباتیک، هوش مصنوعی، فناوری ابری و اقتصاد سیار، در سال‌های اخیر به صورت جدی و با سرعت بسیار بالایی در جوامع مختلف فراگیر شده و در حال حاضر نیز به یک عنصر کلیدی از اقتصاد تجاری و اجتماعی تبدیل شده است.

پیشرفت فناوری‌ها بر اقتصاد، تجارت، روش زندگی افراد و ... برای تطبیق با شرایط جدید از اهمیت بالایی برخوردار است و پیدایش رمزارز‌ها در سال ۲۰۰۹ و در بستر زنجیره بلوکی، یکی از نوآوری‌های حوزه فناوری بود که به‌شدت توانست حوزه مالی و اقتصادی را در سال‌های اخیر متاثر خود کند. 

بهتر است بدانید که رمزارز‌ها، ارز‌های دیجیتالی هستند که ارزش آن‌ها را میزان تقاضا و محدودیت تعداد تعیین می‌کنند و پیدایش رمزارز‌ها در حوزه پولی و اقتصادی کشورها بسیار کاری مهم بود.

در همین راستا محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز درباره رمز ارزها توضیحاتی را منتشر کرد که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

"در گذشته گفته بودم که به‌زودی بلاک‌چین فراگیر می‌شود و رمزارز‌ها هم جایگاه خودشان رو در بازار پیدا می‌کنند و مخالفت با تکنولوژی نتیجه‌ای جز شکست ندارد.

نمیدانم در حال حاضر که تب خریدوفروش رمز ارز بالا گرفته، چرا اقتصادی‌ها درباره ریسک‌های این بازار با مردم صحبت نمی‌کنند. (شاید هم صحبت کردند و من نشنیدم).

نمی‌گویم رمز ارز بخرید یا نخرید، هر شخصی درباره دارایی خود صاحب تدبیر و تصمیم است، اما باید بگویم برای ورود سرمایه‌خود در این بازار مطالعه کنید و ریسک‌ها را شناسایی کنید. تجربه افت و خیز ارزش رمزارز‌ها رو پیگیری کنید و به قواعد و قوانین حقوقی این بازار هم توجه داشته باشید.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو