سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

بهره برداري از شبکه هاي راديوترانک عمومي به بخش خصوصي واگذار مي‌شود

تزئيني

شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱:۰۰


پروانه ايجاد و بهره برداري از شبکه هاي راديوترانک عمومي از طريق مزايده عمومي به اشخاص حقوقي واجد شرايط واگذار مي‌شود.

وايمکس نيوز - عظيم فرد، مديرکل صدور پروانه سرويس هاي راديويي،با اعلام اين خبر گفت: امکان ارتباط راديويي سريع و گروهي در هنگام نياز در اغلب مشاغل حرفه‌اي يک ضرورت است. محاسن ارتباطات راديويي اشخاص داراي شغل‌هاي متفاوت در ارايه خدمات مشترک در يک صحنه (مانند صحنه امدادرساني) انکارناپذير است. از طرفي، به دليل اشباع شدن فضاي فرکانسي کشور به ويژه در شهرهاي بزرگ و مناطق صنعتي امکان صدور مجوز براي تاسيس شبکه‌هاي راديويي اختصاصي بيشتر يا توسعه شبکه‌هاي موجود در باندهاي فرکانسيVHFوUHF تقريباً غير ممکن شده است. همچنين تعداد بسيار زياد پروانه‌هاي راديويي اختصاصي صادر شده در اين خصوص، تامين فضاي فرکانسي عاري از تداخل و نظارت بر پروانه‌هاي راديويي را مشکل کرده است. بسياري از متقاضيان حرفه‌اي تنها براي مدت چند ماه محدود نيازمند برخورداري از ارتباطات راديويي هستند در حالي‌که فرآيند اداري صدور پروانه‌هاي راديويي اختصاصي، زمان‌بر بوده و چندين ماه به طول مي‌انجامد.
طبق بررسي‌هاي فني به عمل آمده در سازمان مشخص شده است که تنها راه حل عملي، استفاده از فناوري راديو ترانک و ايجاد اپراتورهاي ارايه‌کننده خدمات راديو ترانک عمومي است.
وي افزود: در حال حاضر ترافيک بالاي متقاضيان استفاده از راديو ترانک اختصاصي و شبکه‌هاي متحرک زميني اختصاصي باعث کاهش بهره‌وري طيف امواج راديويي در باندهاي VHFوUHF شده است که با تصويب کليه پروانه راديو ترانک عمومي، تقاضاهاي مربوط به شبکه‌هاي متحرک زميني اختصاصي ساماندهي مي‌شود.
مديرکل اداره صدور پروانه سرويس‌هاي راديويي عنوان کرد: براساس مصوبات کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات سازمان در نظر دارد تا پروانه ارايه خدمات راديوترانک عمومي را به شرکت‌هاي غيردولتي داراي تابعيت ايراني که در ايران به ثبت رسيده باشند از طريق تشريفات قانوني مزايده با شرايط و مشخصات قيد شده در اسناد مزايده که به شرکت‌هاي داوطلب ارايه مي‌شود واگذار کند.
گفتني است شرايط شرکت در مزايده و زمان و مکان فروش و تسليم اسناد به زودي از طريق پايگاه اطلاع‌رساني رگولاتوري و روزنامه‌هاي کثيرالانتشار اعلام خواهد شد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو