پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اتصال اینترنت Starlink به وسایل نقلیه تا پایان سال ۲۰۲۱

استرلینک

سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۹:۳۷


ایلان ماسک با انتشار توئیتی اعلام کرد که اینترنت ماهواره استارلینک تا پایان سال جاری میلادی به وسایل نقلیه خواهد آمد.

تیک نیوز- سرویس اینترنت ماهواره‌ای Starlink جدید SpaceX در حال حاضر در حال سپری کردن یک دوره آزمایش بتا بسیار محدود است، اما این شرکت با مدیریت ایلان ماسک در حال فکر کردن به آینده است.

همانطور که برای اولین بار توسط CNBC اشاره شد، ماه گذشته شرکت اسپیس ایکس، درخواستی را برای صدور مجوز اتصال اینترنت ماهواره‌ای به ایستگاه‌های در حال حرکت به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا فرستاده بود. ایستگاه‌های در حال حرکت، اتومبیل‌ها، کامیون‌ها، کشتی‌ها و هواپیما‌ها هستند.

البته همانطور که در گزارش قبلی هم گفته شد خودرو‌های کوچک‌تر و اتومبیل‌های تسلا هنوز برای برخورداری از این قابلیت باید صبر کنند، ایلان ماسک در این باره توئیتی را منتشر کرد و نوشت: " ترمینال استارلینک «بسیار بزرگ» است و برای نصب روی هواپیما، کشتی، کامیون و کاروان در نظر گرفته شده است. "

این یک تغییر بزرگ برای Starlink است، استارلینک که در حال حاضر حتی به مشتریان اجازه نمی‌دهد سخت افزار موجود را از محلی به محل دیگر منتقل کنند، اگر کسی می‌خواهد از این نسخه بتا استفاده کند، به او اعلام می‌شود که این سرویس محدود به مکانی است که کاربر در هنگام ثبت نام و پرداخت هزینه آدرس آن را وارد کرده، دلیل این امر این است که صورت فلکی ماهواره Starlink هنوز کاملاً ساخته نشده، این موضوع یک محدودیت دائمی نیست، ایلان ماسک بار دیگر با انتشار توئیتی در این باره نوشت: " این محدودیت به‌زودی برطرف می‌شود و امکان استفاده از اینترنت ماهواره‌ای در حین حرکت را فراهم می‌کند."

اتصال اینترنت Starlink به وسایل نقلیه تا پایان سال ۲۰۲۱

ماسک می‌گوید برای اینکه اینترنت استارلینک قابلیت جا به جایی پیدا کند باید چند ماهواره دیگر به فضا فرستاده و به روز رسانی‌های سخت افزاری دیگری نیز توسط این شرکت منتشر شود. او ادعا کرد که تا پایان سال جاری میلادی می‌توان انتظار حمل پذیری این سرویس اینترنتی را داشت.

منبع: yjc

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو