سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران:

رگولاتوری خسارت مخابرات را از حذف کدهای بین شهری تقبل کند

زارعيان

سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۸:۰۰


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید خسارت مخابرات را به دلیل حذف کدهای بین شهری تقبل کند.

وایمکس نیوز - داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه حذف کدهای بین شهری به اصرار و خواسته رگولاتوری صورت می گیرد خود رگولاتوری نیز باید زیان ناشی از آن را جبران کند.
وی افزود: اینکه رگولاتوری چگونه می خواهد خسارت مخابرات را جبران کند به خودش بستگی دارد ولی می تواند این کار را با تغییر تعرفه ها یا با صدور چک انجام دهد.
وی در پاسخ به این سوال شورای رقابت در صورت تغییر تعرفه ها از سوی رگولاتوری چه واکنشی خواهد داشت گفت: موضوع پیشنهاد تغییر تعرفه و مبحث حذف کدهای بین شهری دو مساله جداگانه است؛ مخابرات فقط انتظار دارد زیان ناشی از حذف کد توسط رگولاتوری جبران شود.
زارعیان در پاسخ به این پرسش که شورای رقابت مدعی است که مخابرات هیچ گونه درخواستی را در خصوص تغییر تعرفه ها به شورا ارایه نداده و آن را به رگولاتوری ارسال کرده است نیز گفت: بحثی که مخابرات با رگولاتوری در مورد تغییر تعرفه ها عنوان کرده است مربوط به همان جبران زیان ناشی از حذف کدهاست.
وی با بیان اینکه در مورد تغییر تعرفه های مخابراتی شرکت مخابرات هم با شورای رقابت و هم با سازمان تنظیم مقررات تعامل دارد، گفت: این دو نهاد هر یک وظایفی دارند که باید بر اساس قانون و به حد و اندازه کافی در امور ورود پیدا کنند.
این در حالی است که چندی پیش رییس شورای رقابت با بیان اینکه شرکت مخابرات تاکنون هیچ گونه بسته پیشنهادی مبنی بر تغییر، افزایش و کاهش تعرفه های مخابراتی و ارتباطی به شورای رقابت ارایه نکرده است، اعلام کرد: این شرکت نباید بسته های پیشنهادی تغییر تعرفه های خود را به رگولاتوری ارایه دهد به دلیل اینکه چنین اقدامی خلاف قانون است و در همین زمینه سازمان تنظیم مقررات نیز مرتکب تخلف شده است چراکه نباید این نوع پیشنهادها را مورد رسیدگی قرار دهد.
گفتنی است موازی کاری میان شورای رقابت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد تعیین تعرفه های مخابراتی بیش از یک سال است که مطرح شده و در این بین تکلیف اپراتورهای مخابراتی و ارتباطی برای قیمت گذاری خدمات و نظارت بر عملکرد آنها مشخص نیست.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو