شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جنگ چین و آمریکا با رقابت در سیاره مریخ دوباره داغ شد

چین و امریکا

سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰:۵۶


گویا رقابت چین و آمریکا تمام شدنی نیست و آخرین رقابت شان در سیاره سرخ شکل گرفته است.

تیک نیوز-به نقل از ایندیا تودی، چین با یک اقتصاد رو به رشد، برنامه و نگرشی قوی، چشم به یک مرز جدید دوخته است. کشوری که اخیراً به دلیل ویروس کرونا به مرکز محکومیت جهانی تبدیل شد، روز جمعه به باشگاه نخبگان ملل پیوست و یک مریخ نورد را در سیاره مریخ فرود آورد. اولین مأموریت اکتشافی چین در مریخ، پویشگر تیانون-۱ (Tianwen-۱) بود که در پلانیتیا قرار گرفت و این کشور را رسماً به رقیب آمریکا در مریخ معرفی کرد، چون تاکنون فقط ناسا و ایالات متحده آمریکا به این مهم دست یافته بودند.

رئیس جمهور چین شی جین پینگ، ماه گذشته به صراحت گفته بود که پکن اکنون بخشی از رقابت بین سیاره‌ای برای کشف مناطق جدید جهان است. به گزارش گلوبال تایمز، رئیس جمهور چین در نامه تبریک خود به دنبال فرود اولین مریخ نورد چینی، گفت: این موفقیت یک گام بزرگ رو به جلو در اکتشافات بین سیاره‌ای کشور است. حضور چین در مریخ برای اولین بار نقطه عطف دیگری از توسعه صنعت فضایی این کشور است.

جنگ چین و آمریکا با رقابت در سیاره مریخ دوباره داغ شد

در طول سال‌ها، چین به صراحت اعلام کرده است که پس از نشان دادن تمایل خود برای انجام ریسک در زمین، هوا و دریا، آماده است تا جهش بعدی را پشت سر بگذارد و از مدار زمین عبور کند.

کاوش چین در قسمت دور ماه
هنگامی که کشور‌ها برای حضور در ماه مسابقه می‌دادند، چین تصمیم گرفت بخشی را کشف کند که برای دهه‌ها نادیده گرفته شده و در طرفی قرار دارد که برای زمین قابل مشاهده نیست. اداره ملی فضایی چین (CNSA) در ژانویه ۲۰۱۹ کاوشگر خود را با نام Chang'e-۴، که به نام الهه ماه نامگذاری شده است، با موفقیت فرود آورد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو