شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

چشم انداز استفاده از تجهیزات بومی در شبکه ملی اطلاعات

مخابرات

شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۲:۲۵


صفحه فضای مجازی شرکت مخابرات ایران درباره چشم انداز استفاده از تجهیزات بومی در شبکه ملی اطلاعات پستی را منتشر کرد.

تیک نیوز- شبکه ملی اطلاعات پروژه‌ای مهم و ضروری برای کشور است که اهمیت آن در دنیای امروز که حضور مردم و به ویژه نسل نوجوان و جوان کشور در فضای مجازی پررنگ تر از قبل شده، ملموس و محسوس است. بومی سازی شبکه ملی اطلاعات و تجهیزات آن برای بهبود فرایند استفاده بهینه از این شبکه لازم است. در همین راستا صفحه رسمی شرکت مخابرات ایران در فضای مجازی پستی را منتشر کرد که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید:

"بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات درسال جدید از اولویت‌های «طرح کلان و معماری» شبکه مخابرات در نظر گرفته شده و در این طرح اهداف عملیاتی شبکه ملی اطلاعات در چندین مورد در کنار بومی سازی خدمات، به بحث بومی سازی تجهیزات نیز اشاره دارد.

در بخش اهداف عملیاتی در بند ۲۰ این طرح به مصون سازی، کاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری و تاب آوری امنیتی و دفاعی شبکه ملی اطلاعات در برابر تهدیدات، بدون اتکا به خدمات خارجی تاکید شده است.

از سوی دیگر در بند‌های ۲۳ و ۲۴ این مصوبه، «رشد بومی سازی تجهیزات شبکه» به میزان ۱۰ درصد سالیانه براساس اولویت‌های تعیین شده توسط مرکز ملی فضای مجازی و نیز «بومی سازی سامانه‌های امنیتی مورد نیاز شبکه ملی به میزان ۱۰۰ درصد» تا سال ۱۴۰۴ تکلیف شده است."

منبع: yjc


دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو