جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

امکان ایجاد شبکه مویرگی فیبر نوری با استفاده از امکانات شهرداری

فیبرنوری

چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۷:۲۷


مشاور مدیرعامل فاوای شهرداری با بیان اینکه ٣۵درصد ترافیک داده روی شبکه فیبر نوری شهرداری است، گفت: هر کسی می‌خواهد در حوزه فیبرنوری در شهر تهران فعالیت داشته باشد حداقل باید متری ۴۰۰ هزار تومان هزینه کند بنابراین باید به سمت ایجاد شبکه مویرگی از طریق شبکه شهرداری رفت.

تیک نیوز- فاوای شهرداری اعلام کرد: میزگرد «چالش‌های توسعه خدمات دیجیتال و راه‌کارهای برون‌رفت در دوران پساکرونا» در رویداد بین‌المللی تهران هوشمند برگزار شد.  

«حسام مقصودلو» مشاور ارشد مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در این میزگرد گفت: قبل از شروع پاندمی کرونا، راه‌اندازی سامانه‌ «تهرانِ‌من» را کلید زده بودیم، در بعضی موارد سعی و خطاهایی کردیم و در برخی موارد هم خوب جلو رفتیم.  فعالیت‌های انجام شده در سامانه «تهرانِ‌من» و رگولاتوری انجام شده و قوانین تصویب‌شده توسط شورای شهر، حاکی از حرکت در مسیر ارائه‌ هر چه بیشتر خدمات غیرحضوری است.
 
وی تصریح کرد: بسیاری از خدماتی که مردم با آن سر و کار زیادی داشتند در سامانه تعبیه شده است و در سامانه ‌ «تهرانِ‌من» روزانه حدود ۱۰ هزار مفاصاحساب توسط مردم دریافت می‌شود.
 
مشاور ارشد مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران اضافه کرد: سیاست ما این بود که همه سرویس‌ها فقط در «تهرانِ‌من» ارائه نشود و این سرویس‌ها توسط سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها نیز ارائه شود اما گاهی با اعتراض خود مردم هم مواجه بودیم که چرا اطلاعات ما در سایر اپلیکیشن‌های مشابه وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: نگاه ما در آینده شهرداری باید به سمت «شهرداریِ باز» باشد به این صورت که خدمات را توسط دیگران ارائه دهیم و به این موضوع نه تنها به‌عنوان یک شعار، بلکه به‌عنوان یک اقدام مشارکتی توجه شود.
 
مشاور مدیرعامل فاوای شهرداری بیان کرد: به دنبال این موضوع در شرایط کنونی، سامانه «شهر پِی» به‌صورت یک پلت‌فرم پرداخت مشارکتی را داریم که ۱۸ اپلیکیشن روی آن کار می‌کنند.
 
مقصودلو با اشاره به اهمیت تسهیل امور مربوط به مردم گفت: مصوبات جدیدی برای ارائه خدمت به سالمندان داریم، برخی معتقدند که باید کارت جدید هوشمند منزلت به سالمندان بدهیم اما معتقدم به کارت جدید نیاز نداریم و می‌توان از کارت ملی هوشمند استفاده کرد.
 
وی به موضوع فیبر نوری نیز اشاره و بیان کرد: شهرداری نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند. معتقدم ۳۰ تا ۳۵ درصد ترافیک داده روی شبکه فیبر نوری شهرداری است و هیچ‌کس هم نمی‌تواند از نقطه صفر بار دیگر این شبکه را اجرا کند. هر کسی می‌خواهد در حوزه فیبرنوری در شهر تهران فعالیت داشته باشد، دست کم باید متری ۴۰۰ هزار تومان هزینه کند بنابراین باید به سمت ایجاد یک شبکه مویرگی از طریق شبکه شهرداری باید رفت.
 
مشاور ارشد مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران به موضوعات دیگری هم در حوزه تحول دیجیتال پرداخت و گفت: برای ارائه خدمات با کیفیت، چندین نوع احراز داریم از جمله این موارد می‌توان به احراز هویت، احراز نسبیت و احراز مالکیت اشاره کرد. در زمینه امضای دیجیتال هم هنوز زیر ساخت‌های مناسبی برای توسعه این کار وجود ندارد و باید در این مورد جدی‌تر اقدام کنیم.
 
به گزارش ایرنا، رویداد بین‌المللی تهران هوشمند روز گذشته (دوشنبه) با حضور مدیران حوزه فناوری ایران و فعالان این حوزه در کشورهای دیگر به صورت مجازی آغاز به‌کار کرد.
 
چهارمین رویداد بین‌المللی تهران هوشمند با شعار«تحول دیجیتال، خدمات دیجیتال» و با تمرکز بر شهرهای هوشمند در دوران کرونا و پساکرونا به صورت مجازی از دوشنبه آغاز به کار کرد و تا عصر امروز ادامه دارد. این رویداد شامل سخنرانی چهره‌ها و مدیران ارشد، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها، تاک‌شو و به همراه برنامه‌های جانبی دیگر است.
 
نخستین رویداد بین‌المللی تهران هوشمند سال ۹۶ برگزار شد و امسال چهارمین رویداد در حال برگزاری است که نقش بسیاری در تعامل شهرداری با سایر نهادهای خارجی، دولتی و خصوصی، زیست‌بوم نوآوری و فناوری و توسعه برنامه تهران هوشمند و استفاده از تجربیات جهانی داشته است.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو