یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ممنوعیت وایمکس سیار باید برداشته شود

تزئيني

سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۲:۰۰


یک کارشناس ارتباطات بیان اینکه یکی از قابلیت‌های مهم فناوری وایمکس سیار بودن آن است، گفت: بسیاری از مردم در هنگام رفتن به محل کار خود یا در سفر و در حال حرکت نیاز به استفاده از این سرویس دارند و قطعا به مرور زمان و تغییر نیازها حذف ممنوعیت وایمکس سیار گریز ناپذیر است.

وایمکس نیوز - رضا نادری کارشناس ارتباطات در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما بابا بیان اینکه وایمکس سیستم ارتباطی و دیجیتالی بی سیم است گفت: وایمکس می‌تواند دستیابی بی سیم پهن باند فراهم سازد که تا ۳۰ مایل (۵۰ کیلومتر) برای ایستگاه‌های ثابت و ۳ تا ۱۰ مایل (۵ تا ۱۵ کیلومتر) برای ایستگاه‌های سیار را پوشش می‌دهد؛ برعکس، استانداردهای شبکه‌های بی سیم محلی برای سیستم وای فای در اکثر حالت‌ها به ۳۰ تا ۱۰۰ متر محدود شده‌است.

 وی ادامه داد: در هر فناوری باید به بحث به روز بودن توجه کرد و در این سرویس نیز به همین صورت باید از جدیدترین فناوری‌های آن استفاده کرد و با ایجاد محدودیت سعی در کنترل آن نداشت چون نمی‌توان زمان را از پیشرفت واداشت.
وی گفت: وایمکس بر روی فرکانس‌های مجاز و غیر مجاز قابل اجراست که بدین وسیله محیطی تحت کنترل فراهم ساخته و الگوی اقتصادی قابل رشدی را برای امواج قابل حمل بی‌سیم ایجاد می‌سازد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو