شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مخبر مصوبه حق امتیاز پروانه اپراتورهای پست داخلی و بین‌المللی را ابلاغ کرد

هیات وزیران

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹:۴۰


محمد مخبر، معاول اول رئیس جمهور، مصوبه هیات وزیران درخصوص حق امتیاز صدور پروانه‌های ارایه خدمات پست داخلی و بین‌الملل در سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

تیک نیوز-هیات وزیران در جلسه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد ماده واحده قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات مصوب ۱۳۹۲را به شرح جدول زیر تصویب کرد.

حق امتیاز صدور پروانه‌های ارایه خدمات پست داخلی و بین‌الملل در سال ۱۴۰۰، تسهیم درآمد سالیانه و میزان هزینه خدمات عمومی اجباری (USO) به شرح جدول زیر و با رعایت اصول حاکم بر صدور پروانه ارایه خدمات پستی غیردولتی موضوع مصوبه شماره یک جلسه شماره ۳۲۲ مورخ ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و اصلاحات بعدی آن، تعیین شده است:

C975A2A6-272B-4397-810C-7F0CE449EF8F_1_201_a.jpeg

براساس تبصره یک این مصوبه، تسهیم درآمد سالیانه باید حداکثر تا پایان سال مالی بعد با اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در این تصویب‌نامه به اختصار سازمان نامیده می‌شود، توسط دارنده پروانه به حساب نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود.

همچنین در تبصره دو آمده است: مبلغ حق امتیاز صدور پروانه به صورت یک جا و در زمان صدور پروانه وصول خواهد شد و غیرقابل بازگشت است.

دارنده پروانه موظف است درصدی از درآمد سالیانه خود را به شرح بند یک این تصویب‌نامه و در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط و آیین‌نامه ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارایه خدمات عمومی اجباری (USO) در ناحیه خدمات تعیین شده، راسا یا از طریق دیگر دارندگان پروانه هزینه کند.

دارنده پروانه باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان حق سازمان در انتهای هر سال مالی و حداکثر شش ماه پس از پایان همان سال، به حساب سازمان نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

مبلغ حق امتیاز صدور پروانه برای پروانه‌هایی که بعد از سال ۱۴۰۰ صادر می‌شوند متناسب با نرخ تورم بخشی اعلامی مراجع ذیصلاح افزایش می‌یابد.

دو اپراتور پستی غیردولتی دارای پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نام‌های پست اول فاخر ایرانیان مورخ ۲۶ اسفند ماه ۹۸ و پست پیشگامان بادپا مورخ ۲۱ آذر ماه ۹۶ می‌توانند درخواست تطبیق مفاد موافقت‌نامه پروانه خود با چهارچوب این تصویب‌نامه را به سازمان ارایه کنند.

رگولاتوری می‌تواند بدون دریافت حق امتیاز و پس از تسویه حساب کلیه تعهدات مالی و سایر بدهی‌ها تا پایان سالی مالی موافقت با درخواست مذکور، نسبت به انجام آن اقدام کند.

گفتنی است، در صورت وقوع همزمان چندین مورد تخلف، جریمه مربوط به هر مورد به صورت مجزا محاسبه و اعمال خواهد شد و مبالغ جریمه مندرج در جدول موضوع بند (۶) این تصویب‌نامه، برای سال ۱۴۰۰ بوده و برای سال‌های بعد، متناسب با نرخ تورم رسمی اعلمی مراجع قانونی مربوط افزایش می‌یابد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو