شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات:

ظرفیت وایمکس تهران به 54 هزار مشترک رسیده است

تیک نیوز

دوشنبه ۱۱ دی ۱۲۷۸ - ۰۰:۰۰:۰۰


در حال حاضر سه اپراتور فعال وایمکس در شهر تهران با نصب و راهاندازی حدود 360 ایستگاه BTS پوشش لازم را با استعداد حدود 54 هزار مشترک تامین و درحال افزایش ظرفیت نیز هستند.

به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسن رضوانی معاون نظارت رگولاتوری، افزود: «شبکه وایمکس کشور یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های وایمکس خاورمیانه است و طبیعتا در ابتدای امر نیز با مشکلاتی روبه‌رو است که از جمله آنها می‌توان به عدم آشنایی و آگاهی مشترکین و بهره‌برداران از سرویس مذکور، کاستی‌ها و نواقص مرتبط با اپراتورها، کمبود فضاهای زیرساختی به منظور نصب آنتن‌های BTS و افزایش ظرفیت و ... اشاره کرد.»
او افزود: «به‌رغم کاستی‌ها و نواقص مورد اشاره ذکر این نکته ضروری است که تعداد شکایاتی که توسط سازمان در این حوزه دریافت شده انگشت‌شمار است. این سازمان نیز ضمن بررسی این موارد، در راستای اهداف خود با رعایت اصول رقابت، شفافیت، عدالت، انصاف، صراحت و اخلاق‌مداری و با تفکر استقرار ادبیات، فرهنگ و قواعد رگولاتوری در حال انجام وظایف نظارتی خود در قالب بازدیدهای دوره‌‌ای از امکانات، تجهیزات و سایت‌های اپراتورها و همچنین انجام تست‌های میدانی دوره‌ای مختلف به منظور بررسی و اندازه‌گیری کیفیت شبکه آنها است.»رضوانی گفت: «در این راستا جلسات متعددی نیز با دارندگان پروانه در جهت رفع معایب و کاستی‌های موجود برگزار شده است. به منظور رفاه حال بهره‌برداران و مشترکین، افراد می‌توانند موارد و مشکلات احتمالی خود در مورد وایمکس را در قسمت شکایات پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به آدرس www.cra.ir ثبت کنند.»
بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، پروانه ارایه خدمات وایمکس در سال 88 پس از طی مراحل قانونی به پنج شرکت متقاضی واگذار شد. رگولاتوری مدعی است سه شرکت پس از ایجاد شبکه و تامین نیازمندی‌های اولیه مندرج در پروانه از جمله تامین پوشش 80 درصدی در مراکز استان‌های محل فعالیت اقدام به ارایه سرویس کردند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو