شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

بازار وایمکسی ها، بدون قابلیت موبیلیتی توجیه اقتصادی ندارد

وايمکس

چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳:۰۰


رییس اسبق هیات مدیره‌ شرکت مخابرات ایران گفت: بازار اپراتورهای وایمکس بدون در نظر گرفتن قابلیت موبیلیتی این سرویس چندان توجیه اقتصادی ندارد.<BR>

وایمکس نیوز - مسعود مقدس در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه دو اپراتور وایمکس فعال در کشور به نوعی به عنوان زیرمجموعه اپراتورهای تلفن همراه در کشور به کاربران سرویس ارایه می دهند، ادامه داد: وایمکسی ها در غیر این شرایط نمی توانستند به فعالیت خود در این بازار ادامه دهند.
وی با اشاره به قابلیت موبیلیتی وایمکس به عنوان اصلی ترین ویژگی این سرویس گفت: در حال حاضر این اپراتورها نمی توانند به دلیل دوره دوسال حفاظت از بازار اپراتور سوم از این قابلیت خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه این زمان در حال سپری شدن است، گفت: وایمکس بدون در نظر گرفتن این قابلیت خود رونقی ندارد، این درحالیست که با ورود اپراتور سوم و عرضه سیم کارت های نسل سوم، به نوعی بازار اپراتورهای وایمکس با مشکل مواجه می شود.
مقدس با بیان اینکه هم اکنون شرکت های مخابرات استانی و شرکت های ندا درخصوص عرضه سرویس اینترنت پرسرعت فعال هستند، ادامه داد: این شرکت ها، به نوعی رقیب اپراتورهای وایمکس محسوب می شوند که در این حوزه سرویس ارایه می کنند.
مقدس با بیان اینکه بدون در نظر گرفتن قابلیت موبیلیتی فناوری وایمکس، ارایه این سرویس توجیه اقتصادی ندارد، گفت: در شرایط حاضر میزان واگذاری سرویس وایمکس با توجه به اینکه حدودا یک سال از فعالیت این اپراتورها می گذرد چندان چشمگیر نیست.
وی با بیان اینکه اپراتور مبین نت با توجه به دسترسی هایی که برای آن در پروانه ایجاد شده در حال گسترش شبکه خود است، گفت: ولی اپراتور سوم به راحتی می تواند بازار آن را جذب کند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو