چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

زوج سیم مخابرات بستر بسیاری ازخدمات ارتباطی در کشور است

ملک جعفریان

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰:۲۱


مدیر مخابرات منطقه تهران گفت: یکی از زیرساخت اصلی ارتباطات کشورکه علاوه بر شرکت مخابرات سایر اپراتورهای ارتباطی کشور نیز بخشی از خدمات خود را بر بستر آن ارایه می کنند زوج سیم مسی مخابرات است.

تیک نیوز- سید علی ملک‌جعفریان امروز در نشست خبری با اعلام این مطلوب افزود: هم‌اکنون در تهران بیش از ده میلیون مشترک تلفن ثابت  و دو میلیون و ۳۰۰هزار مشترک باند پهن وجود دارد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک باندپهن آن مربوط به شرکت‌های FCP  است که از امکانات شبکه مخابراتی کشور استفاده می‌کنند.

ملک‌جعفریان افزود: این بستر درحال حاضر نیازمند توسعه می باشد اما بدلیل ثابت ماندن قیمت زیرساخت های مخابراتی در چهارده سال گذشته امکان توسعه برای مخابرات فراهم نشده است.

مدیر مخابرات منطقه تهران ادامه داد: لزوم توسعه همگون زیرساخت ها، متعادل شدن قیمت هارا ایجاب می کند و برای آنکه مخابرات بتواند در کل شبکه مخابراتی طی پنج سال آینده نوسازی انجام دهد، نیاز به ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد.

ملک جعفریان گفت: پیشنهاد شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات، تغییر و اصلاح تعرفه‌های مخابراتی و دریافت حدود ۲۶ تا ۳۰ هزار تومان از کاربران است .

وی تعداد کاربران  VDSL  را ۵۷هزار کاربر در سطح استان اعلام کرد و افزود : در صورتی که سرمایه‌گذاری مناسبی در این بخش صورت گیرد، می‌توانیم این فناوری را به شکل جدی‌تری دنبال کنیم اما هم‌ اکنون پاسخگوی هزینه‌های رایج نیستیم و باید به سمت نوسازی شبکه با افزایش حق نگهداری برویم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو