دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسط رگولاتوری؛

نحوه اجرای آیین نامه تعاملی مخابرات و شرکت های اینترنتی بررسی می شود

اصغريان

جمعه ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵:۰۰


مدیرکل نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: چگونگی اجرای مصوبه 97 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که با عنوان آیین نامه تعاملی میان شرکت مخابرات ایران و شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت شناخته می شود، بررسی می شود.

وایمکس نیوز - کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آبان ماه سال 89، آیین نامه تعاملی واگذاری خدمات شرکت های مخابراتی و شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت را به تصویب رساند تا مشکلات ارایه ADSL در کشور رفع شود اما همچنان شرکت های اینترنتی از اجرا نشدن کامل آیین نامه و توسعه نیافتن اینترنت پرسرعت گلایه مندند.
علیرضا اصغریان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به آیین نامه تعاملی شرکت مخابرات ایران و شرکت های اینترنتی که یک واکنش دوطرفه و مشخص است، گفت: تنها زمانی می‌توان اعلام کرد که این آیین نامه اجرا نمی شود که شرکت های اینترنتی مستندات خود را به رگولاتوری ارایه کنند.
وی با تاکید بر اینکه مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات بعد از ابلاغ برای تمامی فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات لازم الاجرا است، گفت: در صورتی که این آیین نامه از سوی دو طرف اجرایی نشود باید خسارت احتمالی آن پرداخت شود.
اصغریان با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عملکرد شرکت مخابرات ایران و شرکت های PAP  را در مورد این آیین نامه بررسی خواهد کرد، افزود: چنانچه هر یک از دو طرف از معیارهای مدنظر این آیین نامه مصوب عدول کنند موظف به پرداخت خسارت خواهند بود.
مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به سامانه ثبت درخواست ها که در این سازمان راه اندازی شده است، گفت: تمامی درخواست شرکت های PAP در این سامانه ثبت می شود و در این زمینه کمیته راهبردی نیز تشکیل شده است.
وی گفت: به زودی این سیستم از حالت دستی به حالت اتوماسیون تغییر وضعیت می دهد و در تمامی استان ها با هدف ایجاد سامانه متمرکز ثبت درخواست ها فعالیت خواهد کرد.
به گزارش وایمکس نیوز، با تصویب " آیین نامه تعاملی واگذاری خدمات شرکت های مخابراتی و شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (PAP)، کارشناسان پیش بینی می‌کردند که مشکلات ارایه ADSL در کشور رفع شده و توسعه کند این فناوری شتاب بیشتری به خود گیرد اما شواهد نشان می‌دهد این آیین نامه به رغم مفاد کامل و جامع مندرج در آن در اجرا آن طور که باید موفق نبوده و همچنان نبود تعامل میان مخابرات و PAP ها یکی از معضلاتی است که جلوی شتاب توسعه اینترنت پرسرعت را گرفته است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو